חמשה שעוני רולקס שאתם חייבים להכיר

אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם שעוני היוקרה ואתם כבר יודעים מה זה מנגנון אינהאוס, מה זה רזרבת כוח ומצליחים לזהות שעונים של פטק פיליפ, אומגה ואפילו וושרון קונסטנטין. סביר להניח ששמעתם על יצרנית שעונים שוויצרית בשם רולקס, שהפכה כמעט למילה נרדפת לשעון יוקרה. אם אתם רוצים לעשות את הצעד הבא שלכם בעולם שעוני היוקרה ולהתחיל להשתתף בשיחות על השעונים של רולקס ברחבי הרשת או בבית הקפה הקרוב לביתכם, כדאי שתתחילו עם חמישה דגמים של שעוני רולקס שאתם חייבים להכיר.

בתמונה: ווטשגורו

רולקס דייטונה

שעון הרולקס דייטונה הוא שעון הכרונוגרף של רולקס. אם אתם עדיין לא יודעים מה זה שעון כרונוגרף, ההסבר הכי פשוט הוא שעון עם אותם "עיגולים" קטנים, שהם בעצם "תת-לוחות", שמשמשים למדידת זמן מעבר לתצוגת השעה. הדייטונה נקרא על שמו של מירוץ המכוניות הפופולרי בארצות הברית והוא נחשב לאחד השעונים האייקוניים ביותר בעולם והמבוקשים ביותר בעולם וסביר להניח שבכל שיחה על שעוני רולקס, שעוני כרונוגרף או שוק שעוני היוקרה הוא יצוף. רולקס דייטונה מגיע במספר מתכות – זהב לבן, זהב אדום, פלדת אל-חלד ובמגוון רצועות וצמידים וכמעט כל אחד מהדגמים מגיע עם רשימת המתנה ארוכה, למרות תג המחיר הגבוה של השעונים הללו.

רולקס GMT MASTER II "פפסי"

שעון הרולקס GMT MASTER II הוא שעון שמציג שני אזורי זמן בו זמנית ומכאן השם שלו – GMT. סימן ההיכר של השעונים הללו הוא הבזל שלהם שמחולק לשני צבעים, כשצבע אחד אמור לייצג את שעות האור ביממה והצבע השני מייצג את שעות החשיכה. הדגם שנקרא פפסי מגיע עם בזל כחול-אדום והוא נחשב לאחד השעונים המבוקשים ביותר בעולם וכזה שכל חובב שעונים שמכבד את עצמו מזהה גם בעין עצומה.

רולקס סקיי-דוולר

שעון יחסית חדש בקולקציית השעונים של רולקס, אבל שעון שנחשב לשעון עם מספר הקומפליקציות הגבוה ביותר של החברה, עם לוח שנה שנתי ותצוגה של שני אזורי זמן, כשהבזל המחורץ שלו משמש לא רק כאלמנט ויזואלי מרשים, אלא גם ככלי ששולט על הגדרות השעון ומאפשר לכם לבצע כיוונים שונים בשעון. רולקס רשמה 11 פטנטים שונים על השעון הזה, שנחשב לאחת מיצירות המופת של החברה וצפוי רק להמשיך ולצבור פופולריות וביקוש בשנים הקרובות, כשכבר היום הוא מתחיל להפוך לאחד השעונים האייקוניים ביותר של רולקס.

רולקס סאבמרינר

שעון הרולקס סאבמרינר הוא שעון הצלילה המזוהה ביותר בעולם, המוכר ביותר בעולם, המבוקש ביותר בעולם והשעון עם מספר הזיופים הגדול ביותר בעולם. לא רק לשעוני צלילה כמובן, אלא לכל דגם של שעון שתרצו. השעון נחשב לשעון האייקוני ביותר בעולם והוא מציע שילוב של עמידות, קשיחות, אמינות, אלגנטיות ויוקרה. מספר עצום של שעוני צלילה בעשרות השנים האחרונות יצאו אחרי הסאבמרינר וניסו לחקות את ההצלחה שלו עם עיצובי "הומאז'" שמנסים לרכב על העיצוב האייקוני שלו, אבל אף אחד מהם לא הצליח לנשל את הסאבמרינר מהמעמד המיתולוגי שלו שנראה שהוא ישמור עליו לעוד שנים רבות.

רולקס דייטונה פול ניומן

אנחנו מקווים שאתם עדיין זוכרים את שעון הדייטונה שהזכרנו בתחילת המאמר. אתם בטח שואלים את עצמכם אז למה אנחנו חוזרים אליו עוד פעם? שאלה טובה. מבין הדגמים השונים של שעוני הדייטונה של רולקס, שעון אחד הפך לאייקוני ביותר, למזוהה ביותר עם הדגם ולאורך פרק זמן של מעל לשנתיים, נחשב לשעון היקר ביותר בעולם, כשהוא נמכר במכירה פומבית במחיר של מעל ל-17 מיליון דולרים. שעון רולקס דייטונה פול ניומן הוא שעון עם לוח פנדה – לוח לבן עם תת לוחות בצבע שחור. דגם פול ניומן נקרא על שם השחקן המנוח שענד אותו, כשהשעון הספציפי של ניומן המנוח הוא השעון שנמכר בסכום שנחשב בזמנו לדמיוני, עד שפטק פיליפ הצליחה לעקוף אותו עם שעון הגרנד מאסטר Chime שלה שנמכר בסכום של 31 מיליון פרנקים שוויצריים במכירה פומבית שההכנסות שלה הועברו למטרות צדקה בסוף שנת 2019.

רוצים ללמוד עוד על עולם השעונים? היכנסו ל Watchguru – מגזין השעונים הישראלי!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן