אירוע השבעת הכנסת ה-22 הסתיים בצילום ראשי הרשימות המסורתי בטרקלין שאגאל

יו"ר הכנסת אדלשטיין איחל הצלחה לכנסת החדשה: "מקווה שנקים בה קואליציה רחבה ונוכל לשרת את הציבור ששלח אותנו". ראש הממשלה נתניהו: "הדבר הראשון שאני מאחל לכנסת החדשה זה אריכות ימים – ההצבעה הזו אמרה אחדות לאומית רחבה ככל האפשר".

לאחר כניסה טקסית של נשיא המדינה, ראש הממשלה ורעייתו, יו"ר הכנסת ורעייתו ונשיאת בית המשפט העליון ובעלה, הוזמנו ראשי 9 הרשימות הנבחרות לכנסת לצילום המסורתי על במת הטרקלין.

לבקשת מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, עלו בזה אחר זה נציגי הסיעות: ניצן הורוביץ (המחנה הדמוקרטי), עמיר פרץ (העבודה-גשר), יעקב ליצמן (יהדות התורה), איילת שקד (ימינה), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), אריה דרעי (ש"ס), בנימין נתניהו (הליכוד) ובני גנץ (כחול לבן), מלבד ח"כ איימן עודה (חד"ש תע"ל) שלא הצטרף לצילום המשותף.

התמונה המסורתית מטרקלין שאגאל. קרדיט תמונה: דוברות הכנסת

ראשי הסיעות נעמדו זה לצד זה לתמונה משותפת עם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, יו"ר הכנסת בפועל יולי יואל אדלשטיין ונשיא המדינה ראובן רובי ריבלין. האירוע כולו לווה בתרגום לשפת הסימנים.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין: "אנו מדברים בימים אלה הרבה על אחדות, אבל לא על אחידות. נבחרתם הודות למי ומה שאתם, לייצג את הציבור ששלח אתכם. אני מציע לכם, חברי כנסת חדשים וותיקים, להביא את עצמכם לכל מה שאתם עושים כאן בכנסת ומקווה שכל אחד ואחת מכם יותיר את חותמו, בין החותמות הרבות והחשובות של יתר חברי הכנסת שהיו, נמצאים ויהיו כאן".

בני גנץ וביבי נתניהו בלחיצת ידיים. תמונה: דוברות הכנסת

עוד איחל יו"ר הכנסת "המון הצלחה לכנסת ה-22, בתקווה שנקים בה קואליציה רחבה, ממשלה יציבה ונוכל לשרת את הציבור ששלח אותנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "למעלה ממיליון איש הצביעו לי באופן ישיר ועוד מיליון באופן עקיף אבל זה לא הספיק, וגם לבני גנץ הצביעו רבים אך זה לא הספיק לו להקים ממשלת שמאל. המדינה לא יכולה להרשות לעצמה עוד מערכת בחירות ואני עושה הכל כדי להימנע מכך. צריך להפסיק את מחול השדים הזה".

אנחנו עומדים בפני אתגר בטחוני ענק שגדל ועולה משבוע לשבוע. זה לא ספין ולא גחמה. זה לא 'נתניהו שמנסה להפחיד אותנו'. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת. היא תוקפת, שולחת שליחי טרור בכל מקום ואומרת שישראל תיעלם. המציאות הזאת מחייבת אותנו להתחמש ולהמציא כלי הגנה והתקפה באיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו. להקציב מיליארדים נוספים לצרכי ביטחון ולקבל החלטות תקציביות קשות ומורכבות כמו שלא קיבלנו עשרות שנים".

העם אמר את דברו בצורה ברורה אבל לצערי המאמץ לאחדות עוד לא נשא פרי. השקעתי מאמצים רבים מאוד כדי שתקום ממשלה רחבה ויציבה. אני שב ואומר – ממשלה כזאת היא צו השעה. שוחחתי היום עם אביגדור ליברמן שיחה כנה ולא מתריסה ואמרתי לו מה שאני אומר לחבריי במחנה: מוכרחים ללכת יחד, להפסיק את הפסילות וההחרמות של ציבורים ואנשים. כל מי שמקבל מדינה יהודית ודמוקרטית מקובל עלינו. אדוני הנשיא, אני דבק בעמדה שאין חלופה למתווה שהצעת- ממשלת אחדות רחבה. אם לא נגיע אליו עכשיו, נגיע אליו אחר כך, אחרי ששנינו, אני ובני גנץ, נחזיר את המנדט, ונחזור לאותה נקודה".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן