בנט בביקור מיוחד בישיבת ההסדר בקרני שומרון

שר הביטחון ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט הגיע השבוע לביקור בישיבת ההסדר קרני שומרון מבית איגוד ישיבות ההסדר. השר נפגש עם ראשי הישיבה הרב שמואל הבר והרב אברהם קורצוייל וצוות הרמי"ם, ואף שוחח עם מאות התלמידים בבית המדרש.

בנט בישיבת ההסדר בקרני שומרון צילום: רפי פריימן

"בחודשים, בשבועות ובימים האחרונים אנו משנים את האסטרטגיה הביטחונית של ישראל", הסביר בנט. "כל הבעיות הטקטיות שלנו, כמו חיזבאללה, חמאס וג'יהאד איסלמי, נגרמות ע"י איראן – המכשירה, מציידת, מתכננת ומפעילה את אויבנו. האייטולות יושבים 1,100 קילומטר מישראל וחשים בטוחים לשלוח את זרועות התמנון שלהם להתיש אותנו בבלונים, טילים וחדירות. לא עוד; אנחנו מתחילים להיאבק באויב עצמו. לא במקל, אלא ביד המחזיקה אותו. איראן לא תשסה בנו את חיזבאללה ושאר ארגוני הבת שלה ותשב בבטחה. נלך על הראש של התמנון ונכה באויבנו, לא "נבלום", לא "נכיל" – נקיז את דמם בזירות השונות ההפך ממה שהם חשבו לעשות לנו".

"לא נסתפק בלשבת בספסל, נהיה עם היד על ההגה"

בנט המשיך ואמר כי "הציונות הדתית תמיד הייתה מחויבת לעם ישראל, כשלמדנו בישיבה או שירתנו בצבא עשינו את זה למען עם ישראל. בחומת מגן לא הייתי משק הדת הייתי המ"פ, כשהייתי מנכ"ל חברה הייתי מנכ"ל של כל החברה לא רק של הדתיים. אם לפני שמונה שנים הייצוג של הציונות הדתית בממשלה הסתכם ב"שר המדע והחלל" – בלי ייצוג בקבינט ובלי יכולת השפעה על מדינת ישראל. העידן הזה נגמר, אנחנו חברי קבינט, שרים עם תיקים כלליים – בטחון, חינוך, משפטים ותחבורה. אנחנו כבר לא מוכנים לשבת בספסל האחורי באוטובוס של מדינת ישראל, אנחנו רוצים להיות עם יד על ההגה".

הרב שמואל הבר מראשי ישיבת ההסדר קרני שומרון: "את המדינה הקימו אנשים בעלי השקפות שונות, סוציאליסטים ורויזיוניסטים – כל אחד מהם ניסה להגיע להנהגת המדינה. בציבור הדתי לאומי, מימים ימימה היו שתי גישות. הראשונה ראתה בנו כהנים בלבד, להיות מש"קי יהדות האחראיים על הצד הדתי-יהודי של המדינה, קדושת המשפחה ועוד. גישה הזו הפכה להיות חלק מהגישה החרדית ושל בית המדרש שכל דרכיו דרכי נעם. הגישה השנייה והחשובה שואפת להגיע להנהגת המדינה. משרד הבטחון חשוב מאוד כדי שנוכל להגיע להנהיג מתוך תורה בכל שדרות החיים. לא רק כלי הקודש הם קודש, החולין של עם ישראל ומדינת ישראל – קדושים אף הם".

בנט בישיבת ההסדר בקרני שומרון צילום: רפי פריימן
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן