דקה דומיה לזכר קורבנות האסון ברחבי העולם היהודי

ביוזמת הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית:בשעה 20:00: דקה דומיה לזכר קורבנות האסון ברחבי העולם היהודי

ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית ערכו היום (יום א', 02.05) ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים טקס לזכר קורבנות האסון הנורא בהר מירון, במהלכו הודלקו נרות לזכר ההרוגים ונאמר קדיש לזכרם. בטקס נשא דברים גם הרב נעם קניגסברג – רבו של הנער דניאל מוריס בן ה- 19 מניו ג'רזי ז"ל, משתתף תכנית מסע ללימודי יהדות בישיבת שעלבים, שנספה באסון הנורא.

גם בקהילות יהודיות ברחבי העולם יעמדו דקה דומיה לזכר ההרוגים כאות לסולידריות עם הקורבנות ועם יום האבל הלאומי שהוכרז בישראל. את היוזמה העולמית מובילות הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית יחד עם שליחים של שני הארגונים המשרתים בכל רחבי תבל. בשעה 20:00 ע"פ שעון ישראל וברחבי העולם באותו הזמן, יתייחדו כולם עם זכר הקורבנות שאיבדו את חייהם באסון הנורא. מיד לאחר היוודע דבר האסון התקבלו תגובות מקהילות יהודיות ברחבי העולם שביקשו להביע את תמיכתן ותפילתן, כאות לסולידריות יהודית עולמית בשעה זו של אסון כבד.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר בטקס ברחבת המוסדות הלאומיים: ״בערב שבת קודש נפל עלינו אסון כבד. ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, הפכה ברגע למלכודת מוות. האסון הזה עצר את חייהם של 45 גברים, נערים וילדים קטנים כל כך. האסון הזה עצר מלכת את העולם היהודי כולו. את קריאות שמחת החוגגים נחליף כולנו היום בזעקת אבל שתפלח את השמיים, ותבקש על עמנו ישראל. הבכי יתחלף בדממה דקה כשנעצור הערב לדקת דומיה בעולם היהודי כולו״.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר בטקס: "האסון שפקד אותנו במירון הוא אסון שנוגע לכולנו. הוא אינו פוסח על סוג הכיפה או צבע הבגד, על אורך הציצית או גודל הכובע. אל ההר הזה מגיעים מדי שנה חילונים ומסורתיים, דתיים לאומיים וחרדים, אנשי חסידויות אשכנזים וספרדים, כל עם ישראל. היום הוא יום של חשבון נפש של כל העם שלנו. עלינו מוטלת האחריות הקולקטיבית לקבל לחבק לאהוב ולכבד את האחר. עם אחד אנחנו".

מנכ״לית JFNA ישראל (הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה) בקי כספי: ״בשישי בבוקר התעוררה ישראל למציאות איומה. מדינת ישראל והעם היהודי כולו כואבים את אובדן 45 הקורבנות באסון. אנחנו מחבקים את משפחות הקורבנות ומצדיעים לכוחות ההצלה שפעלו בשטח. כשיהודי אחד נפגע כולנו נפגעים."

הרצוג וחגואל
בתמונה: יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל ויו״ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז׳י) הרצוג ליד נרות לזכר הקורבנות בטקס ברחבת המוסדות הלאומיים צילום באדיבות דוברות הסוכנות היהודית
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן