הממשלה ה35 יוצאת לדרך. נתניהו:"גנץ ואני נפעל ביחד כמו בצוק איתן"

הממשלה ה35 הגדולה והמנופחת בתולדות מדינת ישראל יוצאת היום לדרך בהשבעה לא חגיגית בכנסת ישראל.נתניהו הקים ממשלה בפעם החמישית. יו"ר האופוזיציה, ח"כ לפיד:"הכנסת איבדה סופית את אמון הציבור".צפו בתמונות מההשבעה וברשימת השרים החדשים.
אחרי שלוש מערכות בחירות השביע היום בנימין נתניהו את ממשלתו החמישית שתהיה הממשלה ה35 של מדינת ישראל יחד עם ראש הממשלה החלופי, בני בנץ שאמר בנאומו:"יש ממשלה בישראל.תם המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה.הגיע הזמן לסיים את עידן השיסוי והפילוג ולהתחיל בעידן של אחדות ופיוס.שלוש מערכות בחירות עברנו בשנה וחצי.העם אמר את דברו והותיר לנו המנהיגים שתי אפשרויות – אחדות או סוג של מלחמת אחים.העם אמר לנו: תפסיקו לריב ביניכם ותתחילו לעבוד בשבילנו.אני, ראש הממשלה נתניהו ו-71 מנהיגי ציבור נוספים הגענו להכרעה הקשה ולקחנו אחריות לאומית".

מוקדם יותר נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר:"‫זו הפעם החמישית שבה ניתנת לי הזכות הכבירה והאחריות האדירה להקים ממשלה בישראל. אני מקבל זאת ביראת כבוד עמוקה כלפיכם, אזרחי ישראל. אני מבטיח לכם: אמשיך לעבוד מסביב לשעון למען העם שלנו ולמען המדינה שלנו. תודה על האמון שלכם. תודה על התמיכה האדירה שלכם".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף את גודלה של הממשלה:"הבניין הזה איבד סופית את אמון הציבור. שני רמטכ"לים של צה"ל נכנעו לראש ממשלה עם כתב אישום שעוד שבוע יעמוד לדין.

עוד הוסיף לפיד:" אנשים שונאים פוליטיקאים. שונאים פוליטיקה. לא חושבים שהיא מייצגת ערכים. בטח לא חושבים שהיא רלוונטית לחיים שלהם. הם צודקים במיליון אחוז. הפוליטיקה לוקחת את הכסף שלהם, ולא נותנת כלום בתמורה.
אין כבר שום קשר בין הפוליטיקה לבין החיים האמיתיים של אנשים אמיתיים. בחיים האמיתיים אם העסק שלך בצרות – אתה חוסך. אם ההוצאות שלך עולות על ההכנסות, יצלצלו לך מהבנק ויודיעו לך שהם סגרו את הברז. זה מה שקורה עכשיו לעשרות אלפי עסקים קטנים. למיליון ומאתיים אלף מובטלים. צימצומים, הידוק חגורות. אנשים מפוטרים בגלל הקורונה. אוכלים חסכונות".

"בבניין הזה, בפוליטיקה, הקורונה היא תירוץ לעשות מסיבה מושחתת על חשבון משלמי המיסים. אחרי כל הדיבורים הריקים על "ממשלת חירום" מקימים היום את הממשלה הגדולה ביותר, הבזבזנית ביותר, בתולדות ישראל. 36 שרים, 16 סגני שרים. לזה אתם קוראים ממשלת חירום? 52 משרדים. יש בישראל נכון להיום פחות מ-50 מונשמים מקורונה. יש יותר שרים וסגני שרים ממונשמים".הוסיף לפיד.

הממשלה תכלול את השרים הבאים

שרי הליכוד

שרת התחבורה – מירי רגב (רוטציה עם אשכנזי בחצי השני במשרד החוץ), שר הבריאות – יולי אדלשטיין, שר החינוך – יואב גלנט, שר האוצר – ישראל כץ , השר לביטחון פנים – אמיר אוחנה, השר המקשר בין הממשלה לכנסת – דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי – אופיר אקוניס, השרה להגנת הסביבה – גילה גמליאל, השר להשכלה גבוהה ומשאבי מים – זאב אלקין,  שר המודיעין – אלי כהן,שר האנרגיה – יובל שטייניץ, השרה לקידום וחיזוק קהילתי – אורלי לוי-אבקסיס (גשר), השר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים – רפי פרץ (הבית היהודי), שרת ההתיישבות, ציפי חוטובלי, שר במשרד רוה"מ, צחי הנגבי.שר הפנים אריה דרעי ושר הדתות יעקב אביטן מש"ס ושר השיכון יעקב ליצמן מיהדות התורה.

שרי כחול לבן

שר הביטחון – בני גנץ (ברוטציה עם גבי אשכנזי עד לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה החלופי) שר החוץ – גבי אשכנזי (רוטציה עם גנץ במשרד הביטחון, ורוטציה עם מירי רגב במשרד החוץ), שר המשפטים – אבי ניסנקורן, שר התרבות והספורט – חילי טרופר, שר החקלאות – אלון שוסטר, שר התיירות – אסף זמיר, שרת הקליטה – פנינה תמנו-שטה, שר המדע – יזהר שי, שר התקשורת – יועז הנדל, השרה לשוויון חברתי – מירב כהן, שר במשרד הביטחון – מיכאל ביטון (אחראי על הנושאים האזרחיים) , שרת התפוצות – עומר ינקלביץ', השרה לעניינים אסטרטגיים – אורית פרקש, שר הכלכלה – עמיר פרץ ממפלגת העבודה, שר העבודה והרווחה – איציק שמולי ממפלגת העבודה.

 

השבעת הממשלה ה35 בכנסת צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן
הנשיאה חיות והשר כחלון בכנסת צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן
הנשיא רובי ריבלין בהשבעה. צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן
ניסקורן מתכונן להשבעה לשר המשפטים צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן
נתניהו בהשבעת הממשלה 35 בכנסת. צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן
נתניהו בהשבעת הממשלה 35 בכנסת. צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן
בני גנץ בהשבעה.צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן