הנהגת המדינה ועשרות ח״כים מכל הסיעות השתתפו באירוע זיכרון מיוחד בכנסת למרן עובדיה יוסף זצ״ל

ביוזמת תנועת ש״ס: צמרת הנהגת המדינה ועשרות ח״כים מכל סיעות הבית השתתפו באירוע זיכרון מיוחד בכנסת למרן עובדיה יוסף זצ״ל – במלאת 6 שנים לפטירתו. רה״מ נתניהו בכינוס: ״מורשתו של הרב נשארה כאן איתנו״

רה״מ נתניהו בכינוס: ״מורשתו של הרב נשארה כאן איתנו״ * יו״ר ש״ס השר דרעי: ״אילו מרן היה כאן איתנו היה פונה לנתניהו וגנץ ומבקש מהם להקים ממשלת אחדות״

זוכרים את מרן: צמרת הנהגת המדינה, שרים, חברי כנסת, נציגי שס ברשויות ופעילים הגיעו היום לטקס יום הזיכרון השישי לזכרו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל במשכן הכנסת והעלו זכרונות על אישיותו ופועלו במשך השנים. בכינוס המיוחד שיזמה תנועת ש״ס שאיחד תחתיו את מנהיגי הסיעות מכל הקשת הפוליטית השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ורבים אחרים, אשר העלו על נס את דמותו הגדולה של מי שהנהיג דור שלם ושימש כאב רוחני לאלפים ורבבות.

האירוע נפתח בפרק תהילים לעילוי נשמתו, ע״י השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין. את האירוע הנחה ח״כ משה ארבל.

רה״מ נתניהו אמר בכינוס: מורשתו של הרב עובדיה נשארה כאן איתנו. הרב שקד על תלמודו יומם ולילה, יושב ספון על הספר וכותב וחוקר. ניצל כל רגע. החיבורים שלו מעידים על קומתו. הרב היה קשוב לדופק החיים והכריע הכרעות גורליות בהרבה נושאים״.

אריה דרעי . תמונה: דוברות מטה ש"ס

‏יו״ר ׳כחול לבן׳ ח״כ בני גנץ אמר באירוע: ״לא יכולתי שלא להתרשם שהשילוב במיוחד של הרב עובדיה בין מסורת וסובלנות היה חסרת תקדים. בין פסיקותיו ההלכתיות בלטו הלכותיו בנושא ההכרה היהודי אתיופיה, התרת עגונות ממלחמת יום הכיפורים ועוד. עלינו לכבד את כל התרבויות בחברה הישראלית. אם יש דרך אחת שבה ניתן לכבד את זכרו היא דרך האחדות שמכבדת אחד את השני.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין בנאומו: ״כל אחד מאיתנו יכול לספר סיפורים רבים על הרב. מה שאני ראיתי אצלו זה האיכפתיות והכאב לדמעת העשוקים. אחת המסקנות שצריך לקחת מהרב עובדיה היא, שיש להבין את הצרכים של כל אחד ואחד. אני רוצה לספר, שבשעה האחרונה לחייו הייתי ברומא בבית ספר יהודי וקיבלנו עידכונים על מצבו, שסיפרתי להם על מצבו, עד היום אני זוכר באיזה ההיענות ולהט הם אמרו תהילים לרפואתו. המנהיגות שלו הייתה מאחדת״.

יוזם הכינוס יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי סיפר בנאומו סיפורים מופלאים ממרן להם היה עד בעצמו והוסיף: ״גם אחרי פטירת מרן הוא איתנו. צדיקים במיתתם קרויים חיים. אני חושב מה מרן היה אומר אם היה עומד כאן איתנו. אני רוצה להזכיר בשנות התשעים, גם אז הממשלה עמדה להתפרק והרב עובדיה התחנן לראש הממשלה שמיר ולפרס שיקים ממשלה וכתב לו מכתב מיוחד בו חתם ״עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו״.
אני פונה לנתניהו וגנץ והופך את השמות שמרן חתם (שמיר ופרס) לשמות שלהם ומבקש שיקימו ממשלת אחדות לטובת העם, זה מה שהרב עובדיה היה אומר״.

יו״ר הימין החדש ח"כ נפתלי בנט אמר בנאומו: ״נתניהו וגנץ יושבים כאן לזכרו של הרב עובדיה שהיה מאחד בין כולם. זה הזמן ואני קורא לכם תקימו ממשלת אחדות במהירות האפשרית״.

יו״ר העבודה ח״כ עמיר פרץ אמר באירוע: ״הייתי אצל מרן פעמים רבות בנושאים שונים וראיתי את הרגישות שלו לאוכלוסיות המוחלשות ומצב העובדים. אני שומר הרבה ספרים שלו, הכתב שלו היה כמו ציור. כבוד גדול לנו להוקיר את זכרו. הרב השאיר אחריו מורשת עצומה. היה עבור כולנו עטרת ראשינו״.

יו״ר הסוכנות בוזי הרצוג אמר בטקס: ״הרב עובדיה היה הדמות התורנית החשובה ביותר, הנשר של דורינו, הספרות שלו מדהימה. היה מנהיג מדיני הלכתי ורוחני. קיבלתי ממנו סטירות חיבה רבות והרגשתי את החביבות שלו״.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר בכינוס: ״אנחנו חיים את הרב עובדיה כל יום. ספרי ההלכה שלו נמצאים על כל שולחן ושולחן. הרב עובדיה לא היה אירוע שלא נגע לליבו. באתי אליו כרב הראשי הצבאי. כתב בכתב ידו שכל המתגיירים שהתגיירו בצבא כשרים. צדיק גדול אוהב ישראל. אני מודה להקב״ה שהיה לי זכות להיות קרוב אליו״

בתום הכינוס הדליקו בכירי המדינה והח״כים נר לזכרו של מרן.

בטקס האזכרה המיוחד בכנסת נטלו חלק: רה״מ בנימין נתניהו, יו״ר ש״ס השר דרעי, יו״ר ׳כחול לבן׳ בני גנץ, יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, נפתלי בנט, השר דודי אמסלם, עמיר פרץ, ניר ברקת, בוגי יעלון, השר יצחק וקנין, מאיר כהן, מירב מיכאלי, יועז הנדל, אבי דיכטר, השר אלקין, השר יריב לוין, השר רפי פרץ, השר ישראל כץ, חיים כץ, בוז׳י הרצוג, איילת שקד, אבי ניסנקורן, שרן השכל, רויטל סוויד, חילי טרופר, מיקי חימוביץ, פנינה תמנו, השרה מירי רגב, השרה יפעת ביטון, גבי אשכנזי, גדעון סער, קטי שטרית, דוד ביטן, תמר זנדברג, עודד פורר, צביקה האוזר, אופיר כץ, משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר, יעקב טסלר, השר צחי הנגבי, השר גלעד ארדן, השר שטייניץ, קרן ברק וכל חברי הכנסת של סיעת ש״ס

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן