הקונספט של העתיד – 3 עובדות על מכונית קונספט

אם שמעתם אי פעם את המושג "מכונית קונספט" ולא הבנתם בדיוק במה מדובר – אנחנו כאן בדיוק בשביל להסביר ולהדגים. מכוניות קונספט, בניגוד לרוב המוחלט של המכוניות שאנחנו רואים על הכביש, הן לא תוצר של פסי ייצור המוניים. מכוניות הקונספט מיוצרות לפי רעיון בודד ויחידני, ובמקרים רבים הן יחידות במינן, לפחות עד שהקונספט הופך לסטנדרט. אם זה נשמע לכם מעניין – מסכימים איתכם, ולכן ריכזנו עבורכם כאן 3 עובדות מעניינות עוד יותר על הרכבים האלה.

קודם כל – מה ההבדל בין מכונית רגילה למכונית קונספט?

כמעט כל הרכבים בהם אנחנו פוגשים בחיי היום יום שלנו, החל ברכבים הפרטיים שלנו וכלה ברכבים מסחריים ותעשייתיים גדולים, מיוצרים בפסי ייצור גדולים והמוניים המייצרים כמות גדולה של רכבים זהים באופן כמעט מוחלט מדי יום. ההבדלים בפס הייצור הם לעתים מינוריים מאוד, בצבע או בתכונות מתקדמות שונות. הרכבים האלה – החל ברכבים הפשוטים ביותר וכלה ברכבי היוקרה המרשימים ביותר שמוכרים לנו – נבדלים מרכבי קונספט בדיוק בזה.

רכב קונספט הוא רכב שמיוצר באופן פרטני לפי רעיון ייחודי. בדרך כלל, מכוניות קונספט מיוצרות על ידי יצרן הרכבים במטרה להציג רעיון חדש כלשהו, שלא היה קיים עד כה במכוניות המיוצרות בפס הייצור של אותו היצרן. בין אם מדובר בצורה חדשה ומיוחדת של רכב, בין אם מדובר בתכונה טכנולוגית חדשה, ובין אם בכל תכונה אחרת המייחדת את מכונית הקונספט משאר רכבי היצרן – מדובר ביצירה ייחודית.

3 עובדות מעניינות ומעוררות מחשבה על מכוניות קונספט

  • לא כל קונספט נשאר כזה לאורך זמן – אם ראיתם מכונית קונספט ונדהמתם, ואתם חושבים לעצמכם שהדבר בוודאי יהיה מחוץ להישג ידכם גם בחלומותיכם הפרועים ביותר – מאוד יכול להיות שאתם טועים. רכב הקונספט הייחודי של היום, שיכול להציג מראה חדש, תכונה חדשה או בטיחות גדולה מאי פעם, יכול להפוך עד מהרה לעוד רכב עד הכביש, עם ביטוח מקיף ומושב לילדים מאחורה. קונספט מוצלח – הופך בדיוק לזה. במרבית המקרים, המטרה של יצרן הרכבים כאשר הוא משיק מכונית קונספט חדשה היא לא לנקר עיניים, אלא להשיק מוצר חדש או תכונה חדשה, שניתן יהיה לאחר מכן לראות ברכבים רבים. במובן זה, רכב קונספט מוצלח הוא כזה שמפסיק להיות רכב קונספט תוך זמן קצר, והופך להיות פשוט רכב נמכר שיוצר סטנדרט חדש בתחומו.
  • מכוניות קונספט יכולות להגיע בכל סוג רכב – אם אתם חושבים על מכוניות קונספט ומדמיינים רכבים בעלי מהירות או מראה ייחודיים, בדרך כלל לוק של רכב ספורט או רכב יוקרה אחר – אתם צודקים באופן מאוד חלקי. למעשה, מכוניות קונספט יכולות להגיע עם כל שלד בסיסי של רכב שמוכר לנו – החל ברכבים משפחתיים רגילים וכלה במכוניות ספורט ובאופנועים. הקונספט לא חייב להיות מראה ייחודי או מהירות בלתי נתפסת. הוא יכול להיות גם מערכת אבטחה חדשה שלא הייתה קיימת בשום רכב עד כה, ומוצגת לראשונה כקונספט חדש במכוניות הייחודית.
  • מכוניות קונספט הן שיגעון לא קטן – מכוניות ככלל, ומכוניות קונספט בפרט, יכולות להיות שיגעון גדול מאוד של מי שניתן לכנות "המשוגעים לדבר". מעריצי רכבים נדירים ומיוחדים יכולים להשקיע הרבה מאוד זמן בצפייה ובשיח אודות התכונות הייחודיות של רכבי קונספט חדשים. כיום, ישנן תצוגות שנתיות ובינלאומיות של רכבי קונספט חדשים ומיוחדים – בעיר פרנקפורט שבגרמניה ובעיר ז'נבה שבשוויץ.

אין ספק שמכוניות קונספט הן בעצמן קונספט מרגש – היכולת להתאים רכב לחלומות הפרועים ביותר שלכם היא חלום שרבים מאיתנו חולמים עוד כשהיינו ילדים. כיום, החלומות האלה הם כבר לא נחלתם של העשירים והמפורסמים בלבד – כשמכוניות הקונספט הופכות חלום למציאות.

מכונית
מכונית צילום pixbay
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן