ועדת החוץ והביטחון: השב"כ ימשיך באיכון החולים עד 2021

שב"כ יוכל לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות עד 20.01.21. משרד הבריאות ישיק את המגן 2.0 תוך שבוע מאישור החוק – כך אישרה ועדת החוץ והביטחון לקריאות שניה ושלישית, בכפוף לרביזיה.

צבי האוזר, ועדת חוץ וביטחון
צבי האוזר, יו"ר הועדה, צילום: דוברת הכנסת, עדינה ולמן.

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, אישרה היום, ברוב קולות, את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון), התש"ף–2020.

על פי הצעת החוק, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יביאו לממשלה הצעה להסמכת שב"כ, לתקופה שלא תעלה על 21 יום, בכל פעם. לאחר אישור הממשלה, תועבר ההחלטה לוועדת החוץ והביטחון.

לאחר ההסמכה, יהיה רשאי משרד הבריאות להעביר לשב"כ בקשה לקבלת סיוע, ובלבד שמספר החולים החדשים, באותו יום או ביום שקדם לו, עלה על 200.

האיכון אושר עד 2021
ועדת חוץ וביטחון, צילום: דוברת הכנסת, עדינה ולמן.

הוועדה החליטה לחייב את משרד הבריאות, במסגרת הצעת החוק, להשיק טכנולוגיה לאיתור מגעים (יישומון 'המגן 2.0') תוך שבוע מיום פרסומו של החוק, להפיץ אותה ולקדם את השימוש בה בקרב הציבור הרחב.

עוד קובעת הצעת החוק כי אדם שקיבל הודעה על כך שהיה במגע קרוב עם חולה, ומשום כך חייב להיכנס לבידוד, יהיה רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים שעל בסיסם התקבלה ההודעה, ונקבע כי משרד הבריאות ישיב להשגה תשובה מנומקת, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות מהגשתה.

ההצעה אושרה ברוב קולות, כאשר חה"כ גדעון סער, שרן השכל, איתן גינזבורג, מיכאל מלכיאלי ויו"ר הוועדה תמכו, אל מול התנגדותם של חה"כ אלי אבידר, משה יעלון, יואב סגלוביץ' ומאיר כהן.

יו"ר הוועדה הגיש בקשת דיון מחדש על אישור הצעת החוק, וזו, כאמור, תדון מחר, בשעה 11:30 בחדר ועדת החוץ והביטחון. אם תדחה הרביזיה, צפויה הצעת החוק לעבור לדיון מליאת הכנסת כבר מחר, ואם תאושר הצעת החוק, תכנס מיידית לתוקפה הסמכת שב"כ לסייע למשרד הבריאות למשך 21 יום.

אבי דיכטר איכון השב"כ
אבי דיכטר ומשה (בוגי) אילון צילום: דוברת הכנסת, עדינה ולמן.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן