זוכי פרס הציונות לשנת 2019: לאה ושמחה גולדין

הכנס השנתי ה-12 של "אם תרצו"- זוכי פרס הציונות לשנת 2019: לאה ושמחה גולדין שר המשפטים אוחנה: "נותנים פייט אמיתי לכסף הנמצא בארגונים מהצד השני"

תנועת "אם תרצו" קיימה הערב (ה') את הכנס השנתי שלה בירושלים בסימן התרחבות פעילותה בקרב החברה הישראלית.

בשנה האחרונה הרחיבה תנועת "אם תרצו" משמעותית את רוחב פעילותה. התנועה הקימה אגף משפטי, אגף המחקר שלה התחדש בדסק ערבי וכן חטיבת החינוך שלה יצאה לראשונה מן הקמפוסים אל כלל רחבי ישראל זו באמצעות עשרות כנסים בפריפריה ובמרכז ועשרות סיורים מכל הארץ לירושלים וחברון.

בכנס השנתי השניים עשר של התנועה, מתן פלג יו"ר התנועה חשף את מערך הפורומים וקבוצות הלחץ השונות אשר התנועה עמלה לצמחם בשנה האחרונה. במערך הפורומים אשר התנועה שמה לעצמה כמטרה לנהל כתנועת גג של כמה שיותר התאגדויות בלתי פורמאליות בחברה הישראלית עומדת ההבנה כי בהעדר תקציב המון קבוצות ציוניות טובות וחשובות לזהותה הציונית של המדינה נמוגות בהעדר משאבים. להבדיל מארגוני השמאל הקיצוני שנהנים לרוב מתקציבי ממשלות זרות וארגונים זרים כגון הקרן לישראל חדשה.

שמחה גולדין. קרדיט צילום: מאיר אילפור

מטרתה של תנועת "אם תרצו" להרחיב את מעגל הפעילות בכל רבדיה של החברה הישראלית, על פי דגם השותפות שנבנה פורום המשפחות השכולות- "בוחרים בחיים" לבין אם תרצו.

מי שעתיד להצטרף למערך הוא הפורום למחשבה ציונית של בני העדה האתיופית בראשות בצלאל יעקב, פורום אמהות למען לוחמים שהוקם לאחרונה בכדי להתמודד עם ארגוני האנרכיסטיים הפועלים בגבול נגד חיילי צה"ל ועוד.

קרדיט צילום: מאיר אילפור

בד בבד, בכנס, הוענק פרס הציונות לשנת 2019 לפרופ' שמחה גולדין ולרעייתו לאה על פועלם להחזרת בנם סגן הדר ז"ל והחייל אורון שאול ז"ל. גולדין אמר: "הדר לא הובא לקבר ישראל. האנשים שהיו אצלנו בבית במוצאי שבת ערבו לנו להביא את הדר לקבר ישראל. ככה הבנו את הברית בין האב והצבא.זה לא פוליטי. זה מהותי וציוני ומה שצריך לעשות עכשיו זה לחזור ולבנות את הערכים של מנהיגנו בשמאל ובימין להביא את החיילים שלנו בתנאים שמדינת ישראל תקבע. לא האויב.אני מודה על הפרס. הוא אינו העיקר אלא הוא הרצון וההבנה. שאלו את הדר תמיד מה הדרך הראויה הוא ענה כי "או שלהתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים." אני מודה לכם שהחלטתם לעשות דברים גדולים."

עוד בכנס התארח שר המשפטים ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) לשיחה אישית עם העיתונאית מעיין אדם.
השר אוחנה אמר כי: "אני מאוד שמח להיות כאן הערב עם ארגון שנותן פייט אמיתי גם בתקשורת, גם בכנסת וגם בממשלה להרבה מאוד ארגונים עתירי תקציבים שיש בצד השני. בכנסת ה-20 זכיתי לעבוד עם חברים רבים בארגון שפועלים ויוזמים ללא הרף. אחד ההישגים בכנסת הזו הייתה הצעת חוק שזכיתי להעביר יחד עם הארגון השוללת תקני שירות לאומי מארגונים כגון בצלם שנעשו במימון המדינה. אבסורד נוראי. למרות שהיו התנגדויות רבות, הצלחנו ברוך השם לחוקק את החוק, שנכנס לתוקף השנה והיום הוא חלק מספר החוקים. כל זה התחיל בפגישה עם "אם תרצו". אז ישר כח, תמשיכו בפעילות שלכם".

ח"כ אמיר אוחנה. קרדיט צילום: מאיר אילפור

עוד השתתף ד"ר מרדכי קידר אשר קיבל את אות יקיר התנועה לשנת 2019. ואמר כי: "צריך לפטר את בג"ץ מזה שהוא קובע את סדר הגבולות. ברגע שאתה קובע מערב את הדברים זה בזה אתה לא צריך נבחרי ציבור. אם הכל שפיט כולל ערכים חברתיים, אנו בבעיה. אין דבר כזה בעולם. ברגע שהמדינה תשתחרר מהרגולטורים שהשתלטו לנו על החיים יהיה אפשר לצאת אל המרחב המזרח תיכוני."

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג אמר כי הוא נרגש לראות את תומכיה הרבים מתכנסים יחד ביום חגה: " בשנים האחרונות צמחה תנועת "אם תרצו" וגדלה להיות התנועה הציונית הגדולה ישראל. תנועה אשר צמחה מתוך הקמפוסים במטרה לחדש את רוח הציונות באקדמיה והיום מקיפה כל תחום אליו פשטה האנטי ציונות. תנועת "אם תרצו" היא סיפור קלאסי של דוד מול גוליית. ארגון המלא באמונה בצדקת דרכו המציב עצמו מול המבקשים לפגוע בעם ישראל, למרות גודלם וממונם הזר."
פלג הוסיף עוד כי: "בשנים האחרונות עשינו דרך ארוכה וכיום כל מי שקורא לסרבנות, מאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה או פועל נגד הזהות היהודית של מדינת ישראל, מוצא עצמו מחוץ למחנה. זו ההצלחה הגדולה ביותר שלנו בפעולתנו. אנו נרגשים לפעול למען החברה הישראלית ומצפים להרחיב השנה את פעילותנו לכל רבדיה השונים. בעזרת השם נמשיך לפעול למען עם ישראל גם לאורך השנים הבאות."

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן