חוק הגז הטבעי יוחל ביו"ש

לאחר מאבק של 3 שנים, ובסיוע שר האנרגיה דר' יובל שטייניץ, וסגן שר הבטחון חכ הרב אלי בן דהן הוכרע המאבק על החלת חוק הגז הטבעי ביו"ש והוא צפוי להיות מוחל ביו"ש בחודשים הקרובים.

מזה 3 שנים פועל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כדי להביא להחלת החוק גם ביו"ש "לא ניתן להפריז בחשיבות הגז הטבעי לאיזורי התעשייה ביו"ש" אומר דגן. בעוד מספר שנים, איזור תעשייה ללא גז טבעי יהיה משול לאיזור תעשייה ללא אינטרנט, לא רלוונטי ויביא לקריסה רבתי של איזורי התעשייה".

חוק הגז הטבעי
השר יובל שטיינץ ויוסי דגן. צילום מועצה אזורית שומרון

מה שעצר את החלת חוק משק הגז הטבעי ביו"ש הוא דרישות תקציביות של המנהל האזרחי, שלאחר דרישת ראש המועצה האזורית שומרון ובהתערבות שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, נפתרו.משמעות הגז הטבעי ליו"ש היא ברורה. מפעל שיתחבר לגז טבעי למעשה יזכה לשלם בין פי 2 ל פי 3 פחות על אנרגיה.

ביהודה ושומרון ישנם 14 איזורי תעשייה. סהכ רשומים 4000 עסקים ביו"ש. רק איזור תעשייה ברקן לבדו מגלגל מאות מליוני שקלים בשנה. בכל יוש מדובר במליארדי שקלים בשנה. כל התעשייה הזו אם תצא מיוש תביא לפגיעה אנושה ברשויות ולכן בתושבים ובסופו של יום בקופת המדינה. החשש האמיתי הוא מההשפעה של אי התחברות לגז הטבעי לעתיד התעשייה ביוש. רק בשומרון לבדו בימים אלו מתוכננים שני איזורי תעשייה גדולים חדשים. באם לא תתאפשר תשתית גז טבעי למפעלים, ספק אם יו"ש תמשיך להיות כל כך אטרקטיבית לתעשייה.

דגן הודה לשר האנרגיה יובל שטייניץ שהתגייס לעניין ואמר: "משימתנו המרכזית היא מליון אזרחי מדינת ישראל בשומרון. הגדילה המואצת גם במגורים וגם בתעשייה מחייבת הערכות7 כמו בכל מקום אחר בשנת 2019, החוק במדינת ישראל מחייב את השימוש בגז ולצערי עד עתה החוק הוא לא הוחל. ואני שמח שלאחר מאמצים מרובים, הדבר הסתייע. אני מברך את השר שטייניץ ואת סגן שר הבטחון חכ הרב אלי בן דהן, שנרתמו לנושא החשוב הזה, בעבודת נמלים, עמלנו למצוא פתרון לבעיות הבירוקרטיות" עוד הוסיף דגן: מדינת ישראל קיימת 71 שנה, מתוכן 52 שנים קיימת ההתיישבות ביו"ש, מעבר לקו הירוק מתגוררים 12% מאזרחי מדינת ישראל, לא צריך היה בכלל להגיע לסאגה הזו. מן הראוי שהחקיקה בכנסת ישראל תתקיים אוטומטית ביו"ש אני מקווה שהממשלה הבאה תחיל את הריבונות ביו"ש ולא נזדקק לאירועים מסוג זה בכדי שאזרחים יקבלו את הזכויות המגיעות להם".

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: "אני שמח שאחרי מס' שנים, חוק הגז הטבעי יוחל ביו"ש. אי אפשר להמעיט ביתרונות הגז הטבעי, גם בהפחתת זיהום האוויר וגם בחיסכון בעלויות, ותושבי ויישובי יו"ש יהנו מכך. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים הרלוונטיים הביא לפתרון הנושא, ונמשיך לקדם את פיתוח משק האנרגיה לכלל הציבור בישראל".

חוק משק הגז הטבעי עבר בכנסת בשנת 2002 ומאז ממתינים העסקים ביו"ש להחלתו. החלתו תאפשר תיכנון תוואי צינור הולכת הגז ופריסה של מעברי הגז הטבעי בכל יהודה ושומרון.

החלת חוק הגז הטבעי תאפשר לעבור מהשימוש במזוט וסולר לשימוש בגז טבעי אשר יחסוך למפעלים בין חצי לשני-שליש מעלות השימוש באנרגיה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן