יום הזיכרון לנספי סודאן: 4000 נרות זיכרון יודלקו לזכר הנספים

היום, יום ירושלים, מציינת מדינת ישראל את יום הזיכרון לנספי סודאן הממלכתי לזכר כ-4000 יהודי אתיופיה שנספו בסודאן במסע למדינת ישראל.

כחלק מיום הזיכרון לנספי סודאן וההנצחה. הכינו בשבועות האחרונים בתנועת בני עקיבא כ-4000 נרות זיכרון. כשעל כל נר נכתב שמו של אחד הנספים במסע (השמות הידועים לנו כיום). והם חולקו בסניפי התנועה ברחבי הארץ.

הדלקת הנרות מתקיימת בימים האחרונים בסניפים. על מנת לזכור את סיפורם של אלו שנספו במהלך המסע. עם זאת, רבים בחברה הישראלית. והדור הצעיר בקהילת יוצאי אתיופיה אינם מכירים את סיפור העלייה הציוני של הקהילה.

הדלקת הנרות מתקיימת במקביל למיזם "סיפור על הדרך"

מיזם חברתי ארצי משותף לתנועת בני עקיבא. ולחברה למתנ"סים הארצית. בעשרות מסניפי התנועה ברחבי הארץ. ובסניפים הפועלים במרכזי הקליטה של יוצאי אתיופיה מתקיימים בימים אלו מפגשים לקהל הרחב. ולחברי התנועה בהם יוצאי אתיופיה ששרדו את המסע לארץ ישראל מספרים על הקהילה היהודית באתיופיה. על המסע לארץ ועל החוויה הישראלית מנקודת מבטם האישית.

המיזם החל בעקבות יוזמה של בוגר התנועה עו"ד דוד אבטה. ותכנית "השחר" בתנועה מובילה אותו בשטח. חברי "השחר" יגיעו היום גם לטקס הממלכתי בהר הרצל בירושלים ומשם ימשיכו לטקס שהכינו- טקס מעבר מיום הזיכרון לנספי סודן ליום ירושלים.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל:

"סיפורה של יהדות אתיופיה הוא חלק מהותי מסיפורה של הציונות וההיסטוריה של העם היהודי. הדלקת נרות הזיכרון ומיזם "סיפור על הדרך". שמקיימת התנועה הם חלק מחובתנו לזכור את הסיפור הציוני המופלא הזה. וחלק מניסיון לחבר את החברה הישראלית לסיפור ההירואי של המסע לארץ ישראל ולספר את סיפורה של העדה האתיופית ותרומתה למארג החברתי בארץ."

יום הזיכרון לנספי סודאן
קרדיט: בני עקיבא
יום הזיכרון לנספי סודאן
קרדיט: בני עקיבא
יום הזיכרון לנספי סודאן
צילום: בני עקיבא
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן