יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד : מדיניות ההתרפסות בפני האג שגויה

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד תקפה את המדיניות "המתרפסת", לדבריה, בפני בית המשפט בהאג :
מדיניות ההתרפסות בפני האג הוכיחה עצמה כשגויה, צריך לעבור להתקפה.

את הדברים אמרה כתגובה על ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג. שקד אמרה: "מדיניות ההתרפסות בפני האג הוכיחה עצמה כשגויה, צריך לעבור להתקפה. זה בית דין צבוע ופוליטי. למדינת ישראל יש המון כלים להתמודד עם זה".

איילת שקד. צילום לשכת חכ שקד

על השותפות עם בנט:
"השותפות שלי עם בנט היא ארוכת שנים. הכרנו אחד את השני בלשכה של נתניהו ב-2006, ועשינו הרבה דברים משמעותיים. אנחנו יודעים לעבוד ביחד על אף המחלוקות. אנחנו יודעים להתגבר על המחלוקות ולוותר אחד לשני. כשצריך הוא נלחם עבורי על תיק המשפטים, וכשצריך אני מוותרת על תיק הרווחה כדי שהוא יהיה שר הביטחון. היום הוא הוציא צו שמאפשר חילוט של כספים שמועברים למשפחות מחבלים, וזה מתוקף חוק שהעברתי כשרת משפטים. אז אנחנו יודעים לעבוד ביחד".

על תיק הדתות:
"כשאנחנו נכנסו לפוליטיקה תיק הדתות היה בידיים שלנו, ואחר כך היה קרב על התיק הזה. ש"ס דרשו את זה ובסוף נתניהו נכנע לחרדים. כך קיבלתי את תיק המשפטים. לא רק רבניים חרדים יכולים להיות רבנים ראשיים בישראל. גם הציונות הדתית יכולה להעמיד רב ראשי".

את חושבת שתפרו תיקים לנתניהו?
"המערכת לא תופרת תיקים, אבל היא עושה פליליזציה של ההליך הפוליטי, שזה אומר שהתן וקח שעושים בפוליטיקה מוצגת באור פלילי. האם בג"ץ צריך להתערב בשאלה אם נתניהו צריך לקבל את המנדט? זו שאלה ציבורית ולא משפטית. השיקול הוא אך ורק של נשיא המדינה. לכן, לא בית המשפט יקבע, אלא הציבור, ונשיא המדינה יקבע על פי תוצאות הבחירות. אני לא מאמינה ששופטי בג"ץ יתערבו".
‏**

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן