לאה גולדין באירוע בשילה הקדומה: "הדר, לא ננוח ולא נשקוט עד שתגיע לקבר ישראל"

בקול שבור, לאה גולדין במהלך אירוע תפילת חנה בשילה הקדומה: "הדר, לא ננוח ולא נשקוט עד שתגיע לקבר ישראל". מעל 2000 משתתפות הגיעו אמש לשילה הקדומה לתפילת חנה המסורתית, ערב מרומם נפש בחודש הרחמים והסליחות – בהשתתפות הרבנית ימימה מזרחי והצמד יונינה.

במהלך הטקס המרכזי, נשאה לאה גולדין, אמו של החייל הדר גולדין שנחטף בפעילות מבצעית ברפיח במבצע "צוק איתן" בשנת 2014, דברים מרגשים על בנה, ודבריה לא הותירו אף עין יבשה: "אנו משפחת גולדין מתייפחים ובוכים, מצפים למעלה מחמש שנים בגעגועים עזים להדר שלנו, הבן שלי היקר, אשר יצא לקרב של חייו במנהרות הטרור העזתיות למען שמירה והגנה על עם ישראל בכלל ואזרחי הדרום בפרט, נמצא עדיין בשבי החמאס".

לאה גולדין בשילה הקדומה.  קרדיט צילום: טובי שריד.

בהמשך דבריה, התייחסה לתקופה הארוכה מאז צוק איתן ללא הדר: "מי יכול לשאת חרפה שכזו, חייל שיוצא לקרב באחריות צה"ל וממשלת ישראל חובה להשיבו לחיק משפחתו. מאז ועד היום, כולנו פועלים לילות וימים במישור הבינלאומי, המדיני, הצבאי והמשפטי כמעט לבדנו. נעשה הכל להשיבך לקבר ישראל, גם אם הדבר עדיין לא עלה בידינו".

בהמשך דבריה פנתה לאה גולדין לנשים הרבות שבקהל עם מסר אישי: "הדר, אני כאן עם אלפי נשים שמתפללות במשכן שילה, המקום שבו התפילה של חנה נענתה. אני לאה גולדין, יחד עם אביך ואחיך, לא ננוח ולא נשקוט עד שתגיע לקבר ישראל. עם תפילותיכן הזכות והבכי החרישי, המחשבה שלכן על הדר ואורון, על האמפתיה כלפינו כמו חנה שהתחננה במילותיה, אני מודה לכן עד מאד".

ערב תפילת חנה בשילה הקדומה.  קרדיט צילום: טובי שריד.

בסיום דבריה ביקשה: "נשים יקרות, זה לא מאבק שלי כאמא – זהו מאבק של כולנו. הדר בנופלו הפך להיות הבן של כולנו.
הערבות ההדדית היהודית עם ערך הרעות מחייבים את כולנו לפעול להשבת אורון והדר, ביחד עם אברה מנגיסטו.
מהעוצמות והתעצומות שלכן – אל תתעייפנה, כי הצדק איתנו ומגיע להדר להיקבר בקבר ישראל".

"מי ייתן שהדר יחזור ינוח על משכבו בשלום. תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".

בסיום דבריה הודתה לאה גולדין למנהלת שילה הקדומה, ליליאן זייטמן על הליווי המתמידי ברגישות ואכפתיות.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן