מגילת האחדות של הפורום החברתי הועברה לידיו של הנשיא ריבלין

נשיא המדינה, קיבל לידיו בשבוע שעבר את מגילת האחדות של הפורום החברתי בהובלת הרב יצחק גרוסמן באירוע שהתקיים בגינת בית הנשיא.

ריבלין: "התכנסנו כאן היום כי הבנו ש'אחדות' ו'ערבות הדדית' הם תנאי לצליחת האתגר הנוכחי וכל האתגרים שיבואו".

נשיא המדינה:
"מחלוקות וויכוחים היו מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מה'יחד' היהודי והדמוקרטי שלנו – אני קורא מכאן לכולם, כל אחד בתחומו, לעשות כל שביכולתו כדי להזכיר לחברה הישראלית על כלל גווניה, שערכי הערבות ההדדית, הכבוד ההדדי, האמונה והתקווה הישראלית שבכוחנו לחיות יחד – הם המצפן והדרך שלנו"

באירוע שהתקיים בגינת בית הנשיא השתתפו גם חברי הפורום החברתי: דני זמיר, מרים פרץ, רחלי פרנקל, חסון חסון, יוסף חדאד ונגיסט מנגשה.

האמנה היא החלק ההצהרתי במהלך חברתי. שמוביל הרב גרוסמן במטרה לאחות את השסעים בחברה הישראלית. ביתר שאת על רקע מגיפת הקורונה. לצורך גיבוש האמנה הקים הרב גרוסמן את "הפורום החברתי". בו חברים אישים מובילים בציבוריות הישראלית מתחומי החינוך. החברה. האקדמיה והתרבות. אשר יחד יובילו פעולות חברתיות וחינוכיות ברחבי המדינה, כדי לייצר חיבור בין קבוצות ומגזרים בחברה הישראלית.

"יקירי, אני שמח על ההתכנסות הזאת שלנו, גם אם היא בחלקה וירטואלית, ועל הבחירה של הפורום הנכבד הזה, בבית הנשיא, הוא בית העם, כדי להשיק את 'מגילת האחדות"

פתח הנשיא את דבריו ואמר: ״בשנה האחרונה התמודדה החברה הישראלית עם משבר שלא ידענו כמותו בדורנו. משבר בריאותי. חברתי. כלכלי. שהוא גם משבר אנושי מורכב ויוצא דופן. שלא פסח על אף בית בישראל. לכל אלו התלווה משבר הפוליטי. במסגרתו נקרא הציבור הישראלי אל הקלפי זו הפעם הרביעית בתוך פחות משנתיים. יש מי שיאמרו. בספקנות. ש"מה שהיה הוא שיהיה. ומה שנעשה הוא שֶׁיֵּעָשֶׂה, ואין כל חדש תחת השמש".

אבל אני חושב שטלטלת הקורונה, שאנחנו עוד נמצאים בעינה, לימדה אותנו משהו, כחברה. היא לימדה אותנו שבין אם נאהב זאת ובין אם לאו, בזמנים הקשים ובזמנים היפים, כולנו באותה הסירה".

"נועדנו לחיות פה יחד – יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים, מימין ומשמאל, מהמרכז ומהפריפריה.״

הנשיא הדגיש ואמר: "התכנסנו כאן היום כי הבנו ש'אחדות' ו'ערבות הדדית' הם תנאי לצליחת האתגר הנוכחי וכל האתגרים שיבואו. כי אנחנו יודעים שמחלוקות וויכוחים היו מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מה'יחד' היהודי והדמוקרטי שלנו, אבל רק כל עוד אלה אכן נשמרים בתוך גבולות ה'יחד'. התכנסנו כי ברור לנו, שכולנו חלק מרקמה אנושית אחת.

"המגפה פצעה את החברה הישראלית. רבים מאתנו אבלים על יקירינו שנספו במגיפה. כולנו חרדים נוכח המספרים המאמירים של שורדי השואה שנפרדים מאתנו. ישראליות וישראלים רבים איבדו את מקור הפרנסה שלהם, וצללו אל תוך משבר כלכלי אמתי. דור הילדים והילדות, הצעירים והצעירות, מאיים להפוך ל'דור קורונה' אבוד, חלילה".

"ולצד זה, התגלו גם כוחות נפלאים, אנשים ונשים, גופים וארגונים, מלאי עשייה, נתינה ואור. רופאים, ומדריכים בהוסטלים, אירגוני עזרה וסיוע, מיזמים בעת הזאת עלינו לדבוק זה בזה, לשלב ידיים, לזכור ולהזכיר שאנחנו ממשיכים מכאן הלאה ביחד.״

"אני קורא מכאן לכולם, כל אחד בתחומו, לעשות כל שביכולתו כדי להזכיר לחברה הישראלית על כלל גווניה, שערכי הערבות ההדדית, הכבוד ההדדי, האמונה והתקווה הישראלית שבכוחנו לחיות יחד – הם המצפן והדרך שלנו", אמר הנשיא בסוף דבריו והודה לחברי הפורום.

מדברי חתן פרס ישראל, הרב יצחק דוד גרוסמן. יוזם ומוביל המהלך: "אנו נמצאים בימים לא פשוטים. ימי מבחן עבורנו כחברה וכעם. מגפת הקורונה גבתה את חייהם של אלפי אנשים. ומביאה עמה משבר כלכלי חמור. אובדן החופש וערעור השגרה. כל אלה יש בהם לגרימת תסכול רב. וחיכוכים בתוכנו. מגזר אחד מאשים את משנהו באחריות להידרדרות במצב והשיח החברתי השולט הוא שיח של כעס. אשמה ועלבון. אני מביט על מה שקורה סביבנו על רקע משבר הקורונה. וחש שאנו חייבים לבצע שינוי".

"תושבי המדינה כבר מקבלים את החיסון לנגיף ואנו רואים את האור בקצה המנהרה. טובי אנשי הרפואה והמדענים נקראו לדגל. על מנת לפתור את המשבר הבריאותי החמור. ולמצוא את החיסון לקורונה. כעת השאלה הנשאלת היא: מי פועל למציאת החיסון החברתי?"

מגילת האחדות של הפורום החברתי הועברה בשבוע שעבר לידיו של הנשיא ריבלין
מגילת האחדות של הפורום החברתי הועברה בשבוע שעבר לידיו של הנשיא ריבלין קרדיט צילום: מארק ניימן
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן