בשביל מה צריך תעודת הוראה?

על מנת לקבל רישיון לעיסוק בהוראה ממשרד החינוך, הנכם נדרשים בקבלת תעודת הוראה בשנת התמחות שלכם, הווה אומר בשנה הראשונה לפועלכם בבית ספר. בשנת ההתמחות תתבקשו לבצע סינרגיה בעבודת ההוראה בהיקף של מינימום שליש משרה.

תעודת הוראה

באפשרותכם לקבל תמיכה מן מורה או מן חונך בשדה במהלך הסטאז' שלכם, אשר יונחה על ידי המוסד המכשיר. במידה ותצלחו את עת ההתמחות ואת מבחן הרישוי מטעם משרד החינוך, יוענק בידכם רישיון לעסוק בהוראה מן האגף לכוח אדם בהוראה במשרד החינוך, בצירוף של תעודת הוראה ותואר אקדמי, אשר עמלתם כה קשה כדי לקבל אותם.

האם נדרש רקע ספציפי על מנת לקבל תעודת לעסוק בהוראה?

המענה לכך הינו שלילי, חד משמעי. אפשר ללמוד חינוך ביחד עם כל רקע קודם, חרף העובדה שהמון בני אדם באים ללימודים אלה, כאשר יש באמתחתם רקע חינוכי מכל מיני מסגרות, כמו לדוגמה, מורים אשר שירתו בתפקיד זה בצבא, וכיוצא בזאת. כמו כן, משמעותי להבין כי לציוני מבחני הבגרות והפסיכומטרי קיים משקל ניכר בתנאי הקבלה והינם משפיעים על המסלולים שניתן להתקבל אליהם.

במידה והצלחתם להשיג ציון גבוה, יש לשער, כי יהיה באפשרותכם לבחור בכל אחד מן המסלולים של לימודי הוראה. בשל כך, במידה והנכם מפנטזים לחנך כיתה בבית ספר תיכון, אך השגתם ציונים של מבחני הבגרות או הפסיכומטרי לא טובים מספיק, מומלץ כי תשקלו היתכנות של למידת הוראה במסגרת של מכינה ייעודית להוראה.

על ידי לימודים במכינה כזאת, תוכלו ללמוד מקצועות רלוונטיים לתחום ההוראה, שחלק מהם גם מוכרים לתואר הראשון, ובסיומה הציון הסופי שתקבלו יחליף את ממוצע מבחני הבגרות. באופן כזה, אף במידה והנכם לא עומדים בתנאי הסף הסטנדרטיים, הנכם עשויים להתקבל ולהתחיל ללמוד לתואר ראשון בחינוך ובהוראה.

כיצד יש לבחור מוסד לימודים גבוה עבור השגת תעודת הוראה?

המנעד הרב שקיים כיום עשוי להיות מאוד מבלבל, בשל כך מומלץ לכם כי תמקדו את הבחירה שלכם בין שניים או שלושה מוסדות אקדמיים מובילים בלימודים הללו. רק אחר כך מומלץ לכם לבדוק לאיזה מסלול לימודים הוא הכי מיטבי בשבילכם. על פי מחקר אשר פורסם במשרד החינוך, נמצא כי קיים נתון מדאיג שסטודנטים לעתיד בדרך כלל אינם מודעים לו, בשיעור של שלושים אחוז מן המורים החדשים נושרים מהמערכת. מדובר בכמות ניכרת, אשר מקורה משפע של גורמים, אשר המוביל ביניהם הינו הפער בין הציפיות למציאות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן