מועצת הקולנוע אישרה לראשונה תמיכות בהפקות סרטים אזוריות ביהודה ושומרון

מהפכת רגב בקרנות הקולנוע נמשכת: השבוע אישרה מועצת הקולנוע לראשונה תמיכות בהפקות סרטים אזוריות ביהודה ושומרון. רגב: "עשינו היסטוריה! הגיע הזמן שקולות יהודה ושומרון שהודרו לאורך שנים יקבלו ביטוי גם בקולנוע"

מועצת הקולנוע אישרה הערב את הזוכים במנגנון התמיכה החדש שיזמה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התומך בסרטים אזוריים בצפון ולראשונה ביהודה ושומרון.

בהתאמה לרפורמה שהובילה השרה, תינתן תמיכה ייעודית להפקות סרטים בצפון ולראשונה גם ביהודה ושומרון בסכום כולל וחסר תקדים של למעלה משמונה מליון ש"ח.

בצפון עמדו בתנאי הסף לתמיכה עמותת ״מרכז תרבות נוף הגליל״, באמצעות ״קרן רבינוביץ׳-פרויקט קולנוע״ ו-״קרן קולנוע גליל״. ביהודה ושומרון עמד בתנאי הסף ״מרכז קהילתי שומרון״ באמצעות ״קרן גשר״.
בדרום, הגופים שהגישו לא עמדו בתנאי הסף.

ח"כ מירי רגב. תמונה: דוברות ח"כ מירי רגב.

השרה רגב: ״הבטחתי ואני מקיימת! אנחנו עושים היום הסטוריה. משרד התרבות והספורט יתמוך בהפקות סרטים אזוריות בצפון ולראשונה גם ביהודה ושומרון ובתקווה כבר בעתיד הקרוב גם בדרום.

מה שהחל בהקמתה של הוועדה לבחינת עבודתן של קרנות הקולנוע ממשיך כעת ביישומה של הרפורמה המקיפה, שהובלתי בתחום הקולנוע. הרפורמה נותנת הזדמנות שווה לאותם קולות בצפון וביהודה ושומרון.

טחנות הצדק התרבותי, המביאות לידי ביטוי את מנעד הקולות בחברה הישראלית, פעלו אצלנו מהר ובימים אלה מושלם עוד שלב בתיקונה של מפת התרבות בישראל. היוצרות והיוצרים מהפריפריה, הצפון ומיהודה ושומרון הופכים להיות יותר ויותר במרכז העניינים, לא רק על הבמה אלא גם על המסכים. בקרוב יתאפשר להם להביא את היכולת והכשרון שלהם לידי ביטוי.

לצערי הרב, הגופים שהגישו מהדרום לא עמדו בתנאי הסף. כולי תקווה שבשנה הבאה גופי הדרום יעמדו בתנאי הסף ויוכלו ליהנות מתמיכת המדינה כבר בשנת 2020 כדי שגם בדרום יוקמו קרנות קולנוע וקולם יישמע.

תודתי לכל המערכת המקצועית שפעלה למימוש המדיניות: מנכ״ל משרד התרבות והספורט, עוה"ד יוסי שרעבי, ראשת מנהל התרבות, גלית והבה שאשו, מנהלת תחום הקולנוע, אתי כהן, חברות וחברי המועצה לקולנוע בראשות היו״ר, אייל בורס."

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן