מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנת 2019

תקציב המדינה בשנת 2019 יעמוד על 397.3 מיליארד ש"ח, תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד ש"ח תקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד ש"ח, תקציב הרווחה וניצולי השואה יעמוד על כ-13 מיליארד ₪, קצבאות הנכות יעמדו על כ- 2 מיליארד ₪, ותקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד ש"ח. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על %2.9 מהתוצר, ובשנת 2020 על %2.5 מהתוצר.
בין השנים 2014 – 2019 נרשם הגידול בתקציב החינוך עומד על 38% (16.6 מיליארד ₪ ), בתקציב הבריאות חל גידול של 60% (14.1 מיליארד ₪), בביטוח הלאומי נצפה גידול של 37% (12.95 מיליארד ₪), בתקציב לניצולי השואה עלייה של 41% (1.4 מיליארד ₪) ובתקציב הביטחון גידול של 37% (15.4 מיליארד ₪).

בין הרפורמות הנכללות במסגרת התקציב: תכנית נטו משפחה; תכנית הסיעוד הלאומית; מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור; הוזלת מחירי הניתוחים הפרטיים; קיצור שבוע העבודה; הרפורמה לקיצור החופשות; רפורמה לניתוק התלות של הספורט בהימורים; צמצום השימוש במזומן; הגדלת היצע הדיור ועידוד השתלבות בשוק העבודה באמצעות מתן מענקי עבודה.

יכול לחייך, יש תקציב עד מועד הבחירות. נתניהו. צילום: Kremlin.ru

שר האוצר, משה כחלון: היום העברנו תקציב חברתי המצביע על צמיחה וגידול אדיר בהוצאה האזרחית, זהו תקציב שימשיך ויחזק את הכלכלה הישראלית בשנתיים הקרובות. תקציב המדינה שייך לכל אזרחי ישראל ואנחנו כבר לא שואלים איפה הכסף – מצאנו אותו, ואנחנו שמים אותו במקומות הנכונים. התקציב משקף את הערכים החברתיים שאנחנו מאמינים בהם ואת סדרי העדיפויות הלאומיים. שנת תקציב חמישית בקדנציה אחת שמשדרת לכל העולם שהכלכלה הישראלית היא יציבה וחזקה".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "נפלה בחלקי הזכות הנדירה להעביר חמש שנות תקציב ואני יכול לומר בביטחון שתקציב 2019 שאושר הערב הוא אחד התקציבים החברתיים ביותר בתולדות מדינת ישראל ובעל מנועי צמיחה כלכליים משמעותיים. תקציב 2019 נושא בשורות כלכליות וחברתיות רבות וכולל צעדים ורפורמות שמטרתן להפחית את הרגולציה, להגביר את התחרות ולהגדיל את הצמיחה, ומן הצד השני להקטין את יוקר המחיה ולהביא לצמצום הפערים החברתיים באמצעות מגוון רפורמות ותוספות תקציביות בעלי השפעה ארוכת טווח. נמשיך להצעיד את המשק הישראלי קדימה ושמור על כלכלת ישראל חזקה ויציבה".

הממונה על התקציבים, שאול מרידור: "היום אגף התקציבים מגיש תקציב חשוב הכולל רפורמות משמעותיות שיובילו קדימה את הכלכלה הישראלית. מדובר בתקציב מאוזן ששומר על המסגרות הפיסקליות ובו בעת נותן מענה לאתגרים משמעותיים הניצבים אל מול המדינה בטווח הנראה לעין ובמקביל כולל תכנון אחראי לטווח הרחוק".

התכנית הכלכלית מתמקדת בשישה עקרונות מרכזיים – הפחתת יוקר המחיה, צמצום פערים, הגברת התחרות והצמיחה במשק, ייעול המגזר הציבורי, הגדלת היצע הדיור וצמצום ההון השחור.

 

תקציב 2019, פרוייקט מיוחד:

לא רק 400 מיליארד ש"ח: אלו החוקים החברתיים שעברו יחד עם תקציב 2019

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן