עומר ינקלביץ' בבנימין:בעד הריבונות

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' בביקור במטה בנימין: "הבעתי בעבר את דעתי העקרונית בעד החלת הריבונות. אני מקווה ומאמינה שנצליח בעתיד לייצר הסכמות שיחזירו את הנושא לפסים מעשיים".

שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ סיירה היום (א') במועצה אזורית בנימין בהובלת ראש המועצה ישראל גנץ. הסיור החל ביקב פסגות החדש בסקירה על המרחב ונגיעה בהיסטוריה התנ"כית, והמשיך למפגש עם הרב יוני פישר ואלדד הלחמי שהציגו את עשייתם בפעולות ויוזמות משותפות עם קהילות בארה"ב.

לאחר מכן ביקרה בחווה ליד מצפה יריחו, אשר קולטת נוער חרדי להתנדבות ועבודה בחווה, ומעניקה כלים לצמיחה לנוער חרדי שלא מצא את מקומו במסגרות הרגילות.

בתחילת הסיור השרה ביקרה במערכת ערוץ 7 שבבית אל ונפגשה עם הרב והרבנית מלמד.בסיור שיתף ישראל גנץ את השרה בפעילות המגוונת היוצאת מבנימין במטרה לחבר לבבות. פעילות הכוללת סיורים וירטואלים באתרי התנ"ך, מפגשי לימוד בין קהילות ותכניות רבות נוספות.

השרה ינקלביץ' אמרה בסיור: "אפעל לשלב את פעילויות מטה בנימין בפרוייקטים של משרד התפוצות מול יהדות העולם, כולל סיורים והדרכות וירטואליות לחיבור הקהילות בתפוצות עם המקומות ההיסטורים, בהם גרים כיום אנשים בעלי תחושת שליחות ואכפתיות לעם היהודי".

בעניין הריבונות אמרה השרה ינקלביץ': "חבל בנימין הוא חלק מארץ אבותינו והמתיישבים בו הם החלוצים של דורנו. סיפור ההתיישבות ביו"ש אינו רק הנוכחות הטכנית בשטח. פה מייצרים את "מלח הארץ", אנשים אידיאליסטים ומסורים שמתייצבים ראשונים לכל משימה לאומית.

הבעתי בעבר את דעתי העקרונית בעד החלת הריבונות. אני מקווה ומאמינה שנצליח בעתיד לייצר הסכמות שיחזירו את הנושא לפסים מעשיים."

כמו כן, במפגש עם ראש המועצה גנץ, הציגה השרה את תכניתה ליצירת חיבורים ושיתופי פעולה בין קהילות יהודיות ורשויות מקומיות בארץ, לבין קהילות יהודיות בחו״ל, ויצירת פלטפורמות לשיתופי פעולה והיכרות מעמיקה בין רשויות וקהילות בישראל לבין הקהילות בתפוצות.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ סיכם את הסיור: "בנימין מאז ומעולם היתה מקום של אחדות המחבר את שבטי ישראל, ונמשיך לפעול לאחדות וקירוב לבבות. זכינו להתיישב ולהעמיק שורשים בארץ האבות, ומוטלת עלינו הזכות החשובה לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות, בטח ובטח בתקופה זו, בה הם זקוקים לתמיכה וחיזוק.

שוחחנו על האפשרויות שיש לנו בבנימין להציע פעולות וקשרים שאנו כבר מקדמים עם קהילות מעבר לים. במועצה פועל צוות מיוחד מזה מספר חודשים על שיתופי פעולה חשובים.ריבונות מגיעה לשטחי יו"ש ולתושבים בזכות ולא בחסד. נתאמץ כדי שזו תהיה משימה על סדר היום של ממשלת ישראל.אני מודה לשרה ינקלביץ' על ביקורה בחבל בנימין, בתקווה לפריצת דרך מהיום הזה לטובת יהודי התפוצות".

 

עומר ינקלביץ
עומר ינקלביץ' בבנימין. *צילום: דוברות בנימין.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן