פעילי אם תרצו במסדר הדר: "חייבים לשנות את המציאות ולהחזיר את הבנים. עכשיו"

עשרות פעילי תנועת "אם תרצו" הגיעו לפני ראש השנה למסדר הדר באנדרטת חץ שחור אשר נמצאת בעוטף עזה. חברי תנועת "אם תרצו" אשר עורכים את הסמינר השנתי שלהם בעוטף עזה, התרגשו לראות עד כמה הכמיהה להשבתת הבנים עודנה קיימים ואיינה פוסקת גם לאחר 75 שבועות של טקס שבועי במקום.

פרופ' שמחה גולדין אביו של הדר ז"ל אמר כי:"בכל מקום שיש בו איום, אנחנו מתחמקים. אנחנו ביקשנו שלא תהיה נסיגה כל עוד הדר לא נמצא, התעקשנו שיהיה נעדר חלל, לעשות את הלוויה שעשינו ולא לתת לחמאס את תמונת הניצחון.
להערכתי, החמאס השיג את תמונת הניצחון לאחר חמש שנים לאחר שהם ירו שני טילים על אשקלון וראש הממשלה ירד מהבמה.

משפחת גולדין במסדר הדר. צילום: יהודה שארבני

אנחנו לא מוותרים על החיילים שלנו, אנחנו נקבע לחמאס את המחירים, ככה יצאנו לדרך בברכתו של רהמ יצאנו לתכנית, עד שהיה האירוע של העסקה של מדינת ישראל עשתה עם טורקיה ואז נתנו להם להכניס לעזה אמצעים הומניטריים ללא להחזיר את החיילים. שם השתנה הסיפור. ישנה הפרדה בעייתית שמשרתת את החמאס, שי הפרדה בין הרצון לעזור הומניטריית לבין להחזיר את החיילים. אם החמאס מאיים בלירות ראקטות, אז הוא יקבל מה שהוא רוצה.
זאת שפה של טרור, של סחיטה, של מאפייה. גביית המחיר על ידי ארגון טרור זה זה."

פרופ' שמחה גולדין במסדר הדר. צילום: יהודה שארבני

ח"כ עידית סילמן מובילת "מסדר הדר" ויו"ר השדולה להשבת הבנים בכנסת אמרה באירוע השבועי כי:"אנו עומדים ערב ראש השנה. ידוע כי בר"ה בטלה עבדות מאבותינו ממצרים – תם השעבוד של בני ישראל. כשאדם הוא עבד הוא לא נידון
כשאדם הוא בן חורין הוא אדם לעצמו וניתן לדון אותו – לזכות או חובה . אסור עלינו להיות מושעובדים לכל מיני צורות – לאויב, לחמאס – אנחנו קוראים להפסיק את השיעבוד. אנחנו אדונים ובני חורין ונידון על כך…על מה עשינו ומה לא
מצוות של בן אדם לחברו – שאין יוהכפ מכפר עליהם- מה אנחנו עושים ביום יום שלנו למען השבת הבנים? אנחנו כאן, יחד עם פעילי "אם תרצו" כדי להגיד עכשיו תורנו – מעל 5 שנים….75 שבועות… ועדיין קומץ… עכשיו תורנו !!
להחזיר את אורון והדר. עכשיו."

ח"כ עידית סילמן במסדר הדר. צילום: יהודה שארבני

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר במהלך טקס מסדר הדר כי: "זעקתו של שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד כלפי הציבור ומקבלי ההחלטות על אובדן ההרתעה והקושי המובנה לאמץ גישת הכרעה חזקה מול ארגון טרור בזוי, היא הזעקה של כולנו. לא יתכן שישראל מדברת על סיוע הומניטארי כאשר חללים שלנו עדין קבורים אצל האויב המנסה לסחור בהם. זהו עיוות מוסרי שאין להיכנע לו בשום פנים ואופן. אנו קוראים לראש הממשלה להתחייב לשנות גישה מול החמאס, לחתור לחיסול הטרור ולהשבת הבנים. עכשיו!"

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן