רובע לסטודנטים וצעירים יוקם במודיעין

מועצת העיר אישרה  הקמתו של רובע ייחודי בעיר מודיעין מכבים רעות לסטודנטים וצעירים.מדובר באישור עקרוני להקמת פרויקט מגורים חדשני לדיור שיתופי קהילתי המיועד לסטודנטים וצעירי העיר, וקמפוס ללימודים גבוהים אשר צפויים לקום במגרשים A601 ו-202 הסמוכים לכיכר התחבורה והבריכה העירונית. אלו ביחד יצרו רובע ייחודי שמטרתו, להרחיב את ההיצע הקיים למגורים ולספק מענה לצרכים חברתיים, תרבותיים, השכלתיים וקהילתיים של האוכלוסייה הצעירה בעיר.

הפרויקט הינו פרויקט שיבוצע בשיטת ה- BOT כך שהיזם שייבחר יקים ויפעיל את הפרויקט לתקופה של עד 25 שנה שלאחריה, יושב הנכס לעירייה.

מיקומו של הפרויקט אסטרטגי במיוחד שכן הוא משתלב ומהווה רצף למקומות הבילוי והפנאי במרכז העיר החדש וכן, לכיכר התחבורה שבה כזכור נפתח בשנה האחרונה מתחם העבודה והלמידה השיתופי ספייס מוד לסטודנטים ולצעירים.

מבחינת מגורים, יציע הפרויקט סוגים שונים של דירות קטנות מגוונות להשכרה: דירות סטודיו (חדר אחד), דירות שני חדרים ושלושה חדרים בשטח של 30 מ"ר עד 65 מ"ר. תמהיל יחידות הדיור ומספרן הסופי, ייקבע במשותף על ידי העירייה והיזם הזוכה בהתאם לצרכים והביקוש של צעירי העיר. בנוסף, ישולבו במבני המגורים חללי עבודה ואזורים משותפים כמו חדר כושר, חדר כביסה או מועדון/סלון משותף לטובת הדיירים.

בנוסף אישרה המועצה שילוב של מתחם מסחרי לטובת דיירי הרובע והמבקרים בו.
לצד פרויקט המגורים אושרה כאמור גם הקמתו של קמפוס, מרכז חדשני להשכלה גבוהה, אשר ייתן מענה להשכלה גבוהה לאוכלוסיית הצעירים בעיר ויהווה אבן שואבת לסטודנטים מכל רחבי הארץ. הקמפוס צפוי להיבנות במספר שלבים שיכללו: חדרי לימוד והרצאות, חללי מחקר, משרדים ושטחי מסחר.

עתה, לאחר האישור העקרוני תקדם העירייה את תצורת המודל העסקי, אופי המכרז ושיטת הביצוע. באשר לקמפוס, יצא לדרך צוות חשיבה מקצועי שיבחן לעומק את אופי הקמפוס מבחינה פדגוגית והשלכותיו על התעסוקה העתידית של צעירי העיר, המודל העסקי שיטת המכרז ושיטת הביצוע.

חיים ביבס, ראש העיר: "אחד הדברים שאני חולם לבצע כראש עיר הוא ללא ספק הקמת מגורי סטודנטים וצעירים בשילוב קמפוס חדשני. היום יוצאת בשורה חשובה מאוד לדור העתיד של העיר, להם אנו רוצים לסייע באמצעות דירות קטנות ואטרקטיביות, עם מחירים שפויים ומוגדרים מראש, מתוך מטרה לאפשר להם ליהנות בעיר מחיי קהילה, לימודים גבוהים, תרבות ופנאי תוססים, ברובע ייחודי שיתוכנן עבורם. עכשיו מתחילה העבודה האמיתית והמרגשת, החל משלב התכנון ועד לביצוע ונעשה זאת עם הרבה חשיבה, תכנון והקשבה לצעירים, השותפים המלאים שלנו להצלחתו של הפרויקט".

רובע צעירים
הדמיה כרמלי ונתן פלדמן אדריכלים באדיבות דוברות עיריית מודיעין
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן