שר החינוך פרץ בפתיחת שנה: המנהלים, המורים, והגננות אתם עמוד השדרה של מערכת החינוך

שר החינוך הרב רפי פרץ פתח את היום הראשון ללימודים בבית ספר יסודי ״כרמים״ אלקנה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל המשרד שמואל אבואב ומזכלית הסתדרות יפה בן דוד.

"אני מתרגש מאוד לפתוח יחד אתכם את שנת הלימודים תש"פ .כמו ילדי א' שזו השנה הראשונה שלכם בבית הספר  גם עבורי זו השנה הראשונה בה אני פותח שנת הלימודים כשר החינוך של כל ילדי ישראל.
ראשית אני מברך על ההבנות שהושגו עם הסתדרות המורים, האוצר תודה לכל הצדדים שגילו אחריות לאומית .וכמובן תודה לראש הממשלה שנכנס לעובי הקורה כדי שנוכל לפתוח את השנה כסדרה. יפה בן דוד אני שמח לראות אותך איתנו כאן היום".

"ועל כך שבעזרת מנכ"ל המשרד שלנו, שמואל אבואב, שלא נח לרגע דל, הצלחנו לפתור את המשבר בחינוך המיוחד ואת המשבר מול הורי הילדים האלרגיים. אז כולנו כאן היום, יחדיו פותחים את השנה 2.3 מיליון תלמידים ולמעלה מ- מאתיים אלף עובדי הוראה".

שר החינוך פרץ בפתיחת שנת הלימודים בבית הספר כרמים. תמונה: לשכת שר החינוך.

"תלמידים יקרים אתם אחרי חופשת קיץ ואני מקווה שחזרתם עם אנרגיות טובות לעשייה, למידה ולמפגש עם כל החברים".

"הבוקר הזה מרגש במיוחד לילדי כיתות א' גם הנכדות שלי: קמה, תהל ועדן ..ונכדי יאיר מתחילים היום כיתה א' , והיום אני מברך את כל תלמידי א' בכל הארץ . אני יודע שלצד השמחה יש גם הרבה חששות אבל אני מבטיח לכם שמחכות לכם בכיתה מורות נפלאות ושכל הצוות החינוכי ילווה אתכם לאורך כל הדרך במסירות ובאהבה".

השנה הכרזתי על שנת "ערבות הדדית". מאחר ועם כניסתי לתפקיד הצבתי את הטמעת הערכים כאחת מהמטרות המרכזיות שנקדם במערכת במהלך השנה הקרובה, ואתם תלמידים יקרים תזכרו תמיד לעזור למי שזקוק, למי שקצת קשה, להכיל את השונה ולקרב לבבות ועוד בקשה קטנה אבל גדולה אם אתם מקיימים מסיבת יום הולדת או מפגשים כיתתיים מיוחדים אנא הזמינו את כל הילדים. כולנו רוצים להרגיש שייכים והמעשה הנכון הוא להכיל את כולם ולהזמין את כל ילדי הכיתה".
"יישר כוח אלקנה!!! בשנה זו קיבלתם פרס חינוך..הגעתם למקום ה-1 בארץ באחוזי הזכאות לבגרות, בהתנדבות, בשירות משמעותי בצה"ל ובשירות הלאומי. המשיכו בדרך הזו של ערכים ומצוינות. העמקה והנחלת ערכים לא סותר את ערך המצוינות והיבטים של למידה והשקעה, אלא זה מה שמשלים ומחזק אותם. וכאן באלקנה אנו רואים את ההוכחה לכך".

"ולסיום אני פונה למנהלים, למורים, לגננות ללמעלה ממאתיים אלף עובדי ההוראה. כפי שאני אומר כל הזמן, אתם עמוד השדרה של מערכת החינוך אתם ההון האנושי היקר ביותר שלנו. והתפקיד שלנו כמדינה וכחברה להעלות קרנכם ,לטפח ולהעצים את הזכות להיות מחנך בישראל: ביחס, בשכר ובמרחב הסמכויות והאוטונומיה.
בשבועות הקרובים בכוונתי לבקר בכמה שיותר מוסדות חינוך. חשוב לי לפגוש אתכם, להקשיב לכם ולהכיר טוב יותר את השטח ורק ביחד להתקדם. כי אני מאמין ששטח מאיר את הרעיון ורעיון מאיר את השטח. אני מאחל לכולנו שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן