בצלאל סמוטריץ' בראיון למתי טוכפלד

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר רשימת הציונות הדתית התראיין למתי טוכפלד ב"וועידת הבחירות של ישראל היום" שהתקיימה שבוע שעבר ב"זאפה" בתל אביב

יו"ר רשימת הציונות הדתית אמר לפרשן הפוליטי מתי טוכפלד בכנס הבחירות של "ישראל היום" כי "אנחנו הרוב בעם ונקבל את המנדט מהם".

לשאלת התיקים שהוא ירצה לקבל בממשלה השיב כי "הנושאים שמעניינים אותנו זה ביטחון פנים, משפט, כלכלה וביטחון – אבל קודם ניקח את הבחירות"

15 מנדטים בסקר של ישראל היום ואתם בישורת האחרונה ואתם הולכים ועולים:

"ברוך השם. אנחנו משקפים משהו אותנטי, אמין, כנה, פשוט, בריא. עם שחוזר הביתה ורוצה להרגיש בבית. חוזר לעמודות היסוד הכי בסיסיות. אנחנו רוצים לחיות כאן בשלום וליהנות מהשפע והאור של הארץ הזאת. ומולנו יש עם שמסרב לקבל את זה ונלחם בנו. מלחמה שלובשת ופושטת צורה. אנחנו באירוע מאתגר מהאויב הזה. וצריך להחזיר את הביטחון. זה מפתח לחברה, לכלכלה, לאחדות שלנו. לזכור מאין בנו ולאן אנחנו הולכים. הציבור הישראלי מחפש את זה. אני מפחד בימים האלה כי אנחנו כבר מפלגה גדולה עם ציפיות גדולות ואנחנו נעבוד קשה כדי לשנות את הדברים האקוטיים שלכם".

לשאלה מה צריך כדי שהימין ינצח? השיב סמוטריץ:

"חייבם להוציא את כולם להצביע. זה נכון. הימין יוצא באחוזים נמוכים להצביע. ובסוף זה מה שיכריע. הימין צריך לדעת שיש לו סיבה לצאת להצביע. ואנחנו צריכים להיות ישרים וכנים. היו דברים שהימין לא עשה מספיק טוב ואנחנו יודעים להודות בזה ביושר. לא טיפלנו במערכת המשפט, בבעיות הריבונות והמשילות. שלא עשינו בכלכלה. לא הסדרנו את ההתיישבות".

לשאלה מה המשרדים שיתאימו למפלגה שלך בממשלה הבאה? ענה יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ:

"הנושאים הדרמטיים הם משילות, ביטחון אישי. בבאר שבע הייתי אתמול והממציאות שהם מתארים הם קטסטרופלית. הנושא השני זה המשפט. אני לא רוצה לדבר על תיקים. אבל אלה הנושאים. צריך לתקן את מערכת המשפט כדי לטפל בכלכלה, לדוגמה. ככה גם נאבק בטרור".

לשאלה לדבריו, מה זה נאבק בטרור? משרד הביטחון? השיב ח"כ בצלאל סמוטריץ:

"הדבר השלישי זה סוגיית הזהות היהודית. הזכות שלנו להיות כאן בארץ ישראל. זו הארץ שלנו מכורח התנ"ך. והדבר הרביעי זו סוגיית הכלכלה. דמוקטריה חייבת להיות בהלימה בין הציבור לכוח הפוליטי. זה הפער האדיר שהיה בממשלה האחרונה. אם נהייה במספרים שרואים ככה זה אומר שנקבל תיקים משמעותיים. שאלת השרים היא שאלה של התאמה. המטרה זה לשרת את כולם. ונשרת אותם לפי איך שאנחנו חושבים שזה נכון. ככה זה בדמוקרטיה. לכן אצלנו זה הסלוגן שלנו – מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל.".

סמוטריץ נשאל איך הוא מרגיש שאומרים בן גביר הוא הפרונט שלכם עכשיו? השיב:

"הפופולריות של איתמר זה מרענן אופטימי של מדינת ישראל, זה משקף תהליך התפכחות של מדינת ישראל. פשטות ובריאות טבעית. זו הארץ שלנו ואם יש אוייב שלא מסוגל לקבל את זה – נתמודד עם זה. אין לנו ארץ אחרת".

לשאלה האם בן גביר בחוץ אתה בחוץ? ענה:

"אנחנו נחצה את 61 המנדטים ונתעקש שתקום ממשלת ימין על מלא. אנחנו הרוב בעם ונקבל את המנדט מהם ונשתמש בו כדי להפוך את המדינה למקום יותר טוב. נחושה עם גאוות יחידה. זה מה שהמכנה הלאומי משקף היום".

לכתבה באתר וביישומון "ישראל היום". לצפייה לחץ כאן 

לשידור החי של ועידת הבחירות של "ישראל היום". לצפייה לחץ כאן

בצלאל סמוטריץ'
קרדיט: גדעון מרקוביץ-ישראל היום
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן