רונן מנליס מעביר ביקורת

"העתיד הקרוב צופן בחובו אתגר גדול מאוד למדינת ישראל בהיבטי דה-לגיטימציה, שלא נוכל לעמוד בו ללא שותפות עם משרדי ממשלה רלוונטיים. אנו נוביל את המשרד לעמידה במשימות שלו, למען מדינת ישראל, באופן שקוף ומותאם לאתגרים החדשים בעולמות הדיגיטל, הטכנולגיה והתודעה."
רונן מנליס
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הבוקר השתתף מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים, רונן מנליס, בדיון בנושא פעילות המשרד שהתקיים בוועדה לענייני ביקורת של הכנסת בראשות ח"כ עופר שלח.

בדיון הציג מנליס תמונת מצב של קמפיין הדה-לגיטימציה למדינת ישראל והדגיש כי "בעת הזו עומדים בפנינו שורה של אתגרים משמעותיים, ביניהם: ההחלטה הצפויה של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פרסום והדהוד "הרשימה השחורה" של נציבות זכויות האדם של האו"ם, וכן האנטישמיות הגואה ברשת ומחוצה לה". "כל זה", הסביר מנליס, "מתרחש בתקופה של משבר בריאותי וכלכלי גלובלי שיוצר אי שקט וחוסר יציבות חברתית בכל העולם ומהווה כר פורה לעלייה  בתופעות ופעולות אנטי ישראליות ".

בהמשך, סקר מנליס את עבודת המשרד בהובלת השרה אורית פרקש – הכהן. מנליס הציג שורה של דו"חות מחקר שהופקו בשנים האחרונות וחשפו את קשרי הטרור של ארגוני הדה-לגיטימציה והחרמות, את השימוש שלהם בשיח אנטישמי ואת מקורות המימון המדינתי שלהם. באמצעות המידע שנאסף, ובשיתוף גורמים מדיניים ואזרחיים, המשרד הביא להצרת צעדיהם של פעילי חרם בכירים בעולם, ולפגיעה משמעותית במקורות המימון שלהם.

עוד תיאר מנליס את פעילות שלוש הרשתות הפרו-ישראליות שהמשרד הקים והעצים, על מנת שישמשו פלטפורמה לתיאום הפעילות למען ישראל בכל רחבי העולם.

כמו כן, הציג מנליס את כיווני הפעול הצפויים של המשרד כפי שהתוותה השרה פרקש -הכהן ,ובראשם:

  • מעבר מ-BDSל"דה-לגיטימציה" – עד כה המשרד מיקד את מאמציו בתופעת ה-BDS אך נכון יותר כי יעבור לעסוק בתופעת הדה-לגיטימציה הרחבה, ולקרוא תיגר על מי שחותר תחת זכות הקיום של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בגבולות כלשהם.
  • התמקדות בדיגיטל וטכנולוגיה- לזירת הרשתות החברתיות יש תפקיד משמעותי בעיצוב והשפעה על דעת הקהל, ולכן היא חיונית "במלחמה על התודעה". נוכח זאת, הודיע המנכ"ל כי המשרד יקצה משאבים משמעותיים, כדי לאזן את השיח אנטישמי והאנטי-ישראלי ברשת ולהוביל גם שיח חיובי.
  • פנייה לקהלים מגוונים – כדי להגן על ישראל לאורך זמן ולבצר את מעמדה, צוין כי יש צורך בפנייה לקהלים חדשים ומגוונים בעולם לא רק ל״שכנע את המשוכנעים״.
  • רתימת הציבור הישראלי – המנכ"ל סבור כי יש לרתום את הציבור הישראלי לעמוד בחוד החנית של המאבק התודעתי למען ישראל
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן