ציון דרך היסטורי לקהילת הלהט"ב בישראל: משרד הרווחה והמשרד לשוויון חברתי יקבלו אחריות על תקצוב וקידום הקהילה

לראשונה בתולדות המדינה ממשלת ישראל העבירה החלטה רשמית בנושא הקהילה הגאה במליאת הממשלה # המטרה: שיפור המענים לצרכים הייחודיים של אוכלוסיית הלהט"ב והקצאת תקציבים לארגונים שפועלים למען הקהילה הגאה על פי חוק

ממשלת ישראל העבירה החלטת ממשלה היסטורית אשר מסמיכה לראשונה את המשרד לשוויון חברתי, משרד הרווחה ומשרד הבריאות לפעול לקידום אוכלוסיית הלהט"ב.

זו תהיה הפעם הראשונה שגוף ממשלתי יקבל אחריות פורמלית על הטיפול בקהילה הגאה, לאחר שממשלות ישראל לדורותיהן לא הכירו בה כאוכלוסייה הזקוקה למענה ייחודי.

על פי ההחלטה שאושרה בממשלה יוטל על שר הרווחה מאיר כהן, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושר הבריאות הורוביץ לפעול לקידום אוכלוסיית הלהט"ב, זאת בשל החשיבות שרואה הממשלה בשיפור המענים לצרכים הייחודיים של הקהילה, ובכך לתרום ללכידות ולחוסן של החברה הישראלית, וכדי לקדם עבודת ממשלה סדורה, יעילה ומיטבית למענים בתחום זה.

זוהי אבן דרך היסטורית ומשמעותית ביחסי המדינה עם הקהילה הגאה, כאשר בפעם הראשונה יהיו משרדי ממשלה אמונים על קידום אוכלוסיית הלהט"ב, ולראשונה יהיה לקהילה בית ממשלתי לטיפול בבעיות ובצרכים הייחודיים שלה.

בכך תתאפשר העברת תקציבים לטובת קידום האוכלוסייה הגאה באופן ישיר ולא בדרכים עקיפות כפי שנעשה עד כה.

החלטת הממשלה מגיעה על רקע ההכרה ההולכת וגוברת בקרב הציבוריות הישראלית בצורך של להט"בים לחיות ללא תחושת אפליה וחוסר כבוד על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית.

עם זאת, רבים בקהילה עודם סובלים מבעיות ייחודיות ומשלמים בבריאותם הנפשית, ובמצבם הכלכלי והחברתי.

כך, למשל, הן שיעור האובדנות והן שיעור האפליה בתעסוקה בקרב טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות בישראל הם מהגבוהים בקרב כלל המגזרים החיים בישראל.

כמו כן, להט"בים רבים החיים בישראל סובלים מאלימות פיזית, מילולית, נתק משפחתי, אפליה תעסוקתית וכיו"ב רק בשל נטייתם המינית או העדפתם המגדרית.

ראש הממשלה יאיר לפיד: ״הממשלה הזו עשתה יותר מכל ממשלה בתולדות המדינה למען הקהילה הגאה, אבל זה עדיין לא מספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר, ואנחנו נעשה יותר.

כי כל עוד יש ילד להט״בי אחד שצריך את ההגנה והעזרה שלנו אנחנו נמשיך לפעול למען הקהילה, כי זו הקהילה שלנו. כי הקהילה היא המשפחה שלנו״

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "אני שמחה על ההזדמנות לקבע עוד נקודת ציון היסטורית ביחס המדינה לקהילה הגאה. במדינה בה רק לפני פחות מ-35 שנים משכב זכר היה בבחינת עבירה פלילית, יש דרך ארוכה לעשות.

הקצאת 90 מיליון שקלים עבור הקהילה בתקציב האחרון היה צעד חשוב וההחלטה אותה העברנו היום תסייע לנו לקבע את העשייה למען קהילת הלהט"ב.

חשוב להבטיח כי אוכלוסיית הלהט"ב תקבל מענה קבוע לצרכיה מממשלות ישראל ולא תמשיך להיות תלויה בהכרעות של בית המשפט או בתקציבים קואליציוניים שונים לקידום הקהילה."

שר הבריאות ניצן הורוביץ: ״עוד צעד גדול למען השיוויון. החלטת הממשלה שהעברנו היום, השרים מירב כהן, מאיר כהן ואני, מניחה תשתית לקידום צרכי הקהילה הגאה בישראל, כולל צוות מיוחד בראשות מנכ"לי הבריאות, הרווחה והשיוויון החברתי.ישראל אומרת בקול רם ובגאווה – השיוויון ללהט"ב הוא מטרה לאומית. סוף סוף. ככה נראה שינוי.״

שר הרווחה והביטחון חברתי מאיר: "משרד הרווחה והביטחון החברתי הוא המשרד המוביל בפיתוח שירותים לקהילת הלהט"ב מתוך תפישה שוויונית שכל אדם ראוי שיכבדו אותו ושיראו אותו ואת צרכיו.

בשנה האחרונה אישרנו הקמה של מסגרות ושירותים חדשים בכל רחבי הארץ: מדירות מעבר ועד להוסטלים מקליניקות בקהילה ועד טיפול ייעודי לנפגעים מפשעי שנאה

. החלטת הממשלה מהיום משקפת את השינוי הגדול שחל בחברה הישראלית ותיתן רוח גבית משמעותית לתהליך החשוב הזה. משרד הרווחה ימשיך לעמוד לצד הקהילה עד לשוויון זכויות מלא".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן