פרשת רכש הצוללות-גנץ דורש ועדה

שר הביטחון, בני גנץ, הגיש את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט למזכירות הממשלה: "צורך לאומי- נושא שנמצא בלב ליבה של מערכת הביטחון".

שר הביטחון בני גנץ, הגיש היום (א') למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה של משרד הביטחון, בתיאום עם משרד המשפטים, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט.

זאת לאחר עבודת מטה יסודית, פגישות עם מומחים וסבב מקצועי שנערך בנושא.

גנץ אמר: "היום, בתום עבודת מטה יסודית, הגשתי למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט.
הקמת הוועדה הכרחית למערכת הביטחון ולמדינת ישראל – אם לא נברר את האמת לא נוכח להפיק לקחים לעתיד.
זה לא עניין אישי – אלא צורך לאומי. הוסיף ואמר כי מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של מערכת הביטחון, ומהווה צורך ביטחוני ראשון במעלה על מנת לשמור את אמון האזרחים בה ובמקבלי ההחלטות.
אני מודה לשר המשפטים גדעון סער, לייעוץ המשפטי לממשלה ולצוותים המקצועיים במשרד הביטחון, ובטוח שהקמת הוועדה ועבודתה, יתרמו רבות לביטחון ישראל."

פרשת הצוללות

להזכירכם, פרשת הצוללות המכונה גם תיק 3000, היא למעשה חקירה פלילית שנוהלה על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל. החקירה החלה בפברואר 2017, במסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מחברת "טינסקרופ" הגרמנית, בשנים 2009-2017. בסיום החקירה פרסמה המשטרה את עמדתה שהתגבשו ראיות כדי להעמיד לדין מספר נחקרים באשמת שוחד, מרמה, הלבנת הון ואישומים נוספים.

בני גנץ בהשבעה.צילום דוברות הכנסת, עדינה ולמן

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן