אושר לקריאה ראשונה: חוק אסונות פיצוי לנפגעי אסונות אזרחיים

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ויוזמת החוק אפרת רייטן-מרום: זהו חוק אסונות פיצוי חדש לחלוטין המשנה את תפיסת המדינה ביחס לאסונות אזרחיים. מדובר בשינוי דרמטי ביחס המדינה של נשיאת אחריות

ועדת העבודה והרווחה אישרה את הנוסח הסופי של חוק אסונות פיצוי אזרחיים. בנוסח זה נכללו שינויים שהם פרי המשא והמתן שהתנהל בשבועות האחרונים/ ובהן בין היתר/ בהכרזה על אסון לאומי.

"תשקול הממשלה בין השאר את מספר האנשים שנפגעו או שנספו באסון הלאומי-אזרחי. נסיבות התרחשותו. קיומו של ביטוח המכסה את אירוע האסון. וזהות נתבעים-בכוח בשל האסון".

יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום (העבודה) הדגישה כי

"זהו חוק חדש לחלוטין המשנה את תפיסת המדינה ביחס לאסונות אזרחיים. מדובר בשינוי דרמטי ביחס המדינה לנשיאת אחריות. החוק נוסח והוכן בלשכתי מיד עם הגעתי לכנסת בגלל אסון נחל צפית. בו ליוויתי את משפחות החללים".

מנכ"ל הביטוח הלאומי. מאיר שפיגלר. שיבח את יו"ר הוועדה על הסעד שהעניקה לאנשים במצוקתם. ותמה מדוע החוק מציין שאם לא יימצא אחראי אחר. או שבית המשפט יפסוק סכום נמוך יותר. המדינה תוכל לדרוש ממשפחות הנפגעים את הסכום הפיצויים בחזרה".

ינון גוטלניק. נציג האוצר. השיב כי אכן מדובר בנושא מורכב. אך יש עיקרון שהנזק ישולם – ולא יותר. דניאל בלנגה. רכז ביטוח לאומי באגף התקציבים. הדגיש כי החוק איננו מיטיב או מרע את תנאי הזכאים לקצבה כלשהי מהביטוח הלאומי.

לצפייה בנוסח החוק המתוקן לחץ כאן 

חוק אסונות פיצוי
צילום: pixabay
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן