אחרי דיון דרמטי בכנסת. הקואליציה הצביעה נגד הסדרת ההתיישבות הצעירה

לאחר דיון סוער במליאת הכנסת בהצעה לסדר אותה יזמה שדולת א״י בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה גייסו ראשי הקואליציה רוב להפלת הצעת הסיכום של סיעות הליכוד, ש״ס והציונות הדתית הדורשת מראש הממשלה להסדיר את כל ישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בהחלטת ממשלה כפי שהתחייב, ללא דיחוי.

גם הפעם רע״מ הפרו משמעת קואליציונית. והצביעו עם המשותפת וימינה ותקווה חדשה הצביעו עם הקואליציה ונגד הסדרת ההתיישבות הצעירה.

ההצעה נפלה גם בתמיכת הרשימה המשותפת ברוב של 59 לעומת 50. כאשר כל מפלגות הימין באופוזיציה הצביעו בעד. ומנגד חברי ימינה ותקווה חדשה. אשר אימצו יישובים מההתיישבות הצעירה הצביעו נגד. זאת למרות שגם הפעם הפרו ברע״מ משמעת קואליציונית. והצביעו בעד הצעת המשותפת. הקובעת כי יש להקים מדינה פלסטינית. וכי המתנחלים הינם אלימים.

בהצעת הסיכום לדיון של סיעות הליכוד ש״ס והציונות הדתית בהצעה לסדר בו נאמו עשרות חברי כנסת. נאמר עוד כי משמעות הדרישה הינה הקצאת תקנים ותקציבים בהיקף הנדרש להסדרה סטטוטרית של הקרקע. לתכנון מהיר ויעיל. ולהקמת מבני ציבור. אספקת מרכיבי בטחון. וחיבור מיידי לחשמל. מים. ואינטרנט. עוד טרם הושלמו הליכי ההסדרה. והחלטת ממשלה להכרה בישובים שלא ניתן להסדירם כשכונות של ישובים ותיקים.

עוד נאמר בהצעת הסיכום שנדחתה ע״י הקואליציה שהכנסת קובעת כי תושבי ההתיישבות הצעירה. הם חלוצים בני דורנו. שהקימו ישובים בשליחות ממשלות ישראל ובהסכמתן. הותרתם ללא מעמד. תנאי מחיה. ושירותים בסיסיים. היא מעשה שאינו הוגן. אינו אחראי. אינו ציוני. ואינו אנושי.

הכנסת דורשת מראש הממשלה למסור למליאה באופן אישי אחת לחודש דיווח בנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה.

הצעת הסיכום התייחסה גם לפיגוע בחומש ונאמר כי כי הכנסת דורשת מראש הממשלה למנוע באופן מוחלט את פינוי הישיבה הפועלת בחומש, להסדיר את הישיבה ולאפשר לתלמידיה ללמוד, לשהות ואף להתגורר במקום.

הכנסת קובעת כי פינוי ישיבת חומש ממקומה, אם חלילה יתבצע, הוא צעד-משלים לעוול הנורא של ההתנתקות, רוח גבית מסוכנת לטרור, ונסיגה חמורה מחבלי ארץ ישראל.

הכנסת דורשת מראש הממשלה לוודא אישית שצה"ל מאבטח את תלמידי ישיבת חומש, ומונע כל פגיעה בהם

כמו כן, הכנסת דורשת מראש הממשלה למסור למליאה דיווח חודשי על תכניותיו, פעולותיו, ומעורבותו בכל הנוגע לחומש וליתר ישובי צפון השומרון, שמן הראוי להקימם מחדש.״

בסיום ההצבעה שבו ראשי השדולה וקראו לבנט לשים לב לעובדה שכל הימין הצביע בעד הדרישות האלה, ולפעול בהתאם להן.

ההתיישבות הצעירה
צילום: pixabay
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן