בן כספית: "יאיר נתניהו ויוסי דגן מנהלים את המדינה"

בפאנל המרכזי בכנס אילת לעיתונות, התעמת יוסי דגן עם חמישה עיתונאים בכירים מהשמאל: דגן: "התקשורת היא שבט, המפעילה אקטיביזם תקשורתי שבונה מציאות במקום לסקר אותה.

המושב עסק בסיקור מערכות הבחירות ב-2019 והשתתפו רינה מצליח מחדשות 12, בן דרור ימיני מ"ידיעות אחרונות", יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. בן כספית מ"מעריב", ירון אברהם מחדשות 12, חיים לוינסון מ"הארץ" תמי הראל, סמנכ"לית תוכן ב-I24News. את המושב הנחה יובל קרני מ"ידיעות אחרונות".

ראש המועצה האזורית שומרון דגן כינה את התקשורת "תקשורת אקטיביסטית" ואמר: התקשורת היא לא רק מדורת השבט, אלא היא השבט. היא מייצרת אקטיביזם. אירועים של זריקת אבנים על יהודים בידי פלסטינים בקושי זוכים למבזק בYNET וכתבה באתר ערוץ 7. לעומת זאת נערים שתקפו חיילים כל התקשורת מסקרת ועושה פולואפים לעצמה דגן ציין כי ביום שבו התקשורת כולה סיקרה ב"פסטיבל" כהגדרתו כמה נערי שוליים בכלל לא מהשומרון שזרקו אבן על חייל, נפצע ילד קטן מזריקת אבנים של הפלסטינים סיפור שכמעט לא סוקר.

דגן הוסיף שגם בפוליטיקה, התקשורת מסקרת באופן כזה שמחייב שנתניהו יתפטר כשאין נגדו אפילו כתב אישום וזה בזמן שעל פי חוק הוא יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה עד פסק דין חלוט, ובכך היא מייצרת מציאות שמחייבת בחירות שלישיות ואז מלינה עליה.

בן כספית קרא בדיון: "אני חייב להתייחס ליוסי דגן. הוא זועק את זעקת את הקוזאק הנגזל. רק לפני 10 שנים בלחץ תקשורתי אולמרט התפטר עוד לפני כתב אישום. יש לימין המון עיתונאים בתקשורת המיינסטרים, וכאלו שיש להם השפעה גדולה מאד. צריך לומר את האמת, יש פה אנטי ביבי ופרו ביבי. ככל שזה יותר קנאי לצד אחד, ככה זה לצד השני בן כספית סיכם את דבריו בכך שאמר: "בסוף יאיר נתניהו ויוסי דגן מנהלים את המדינה"

דגן ענה לבן כספית ואמר: "אתה מדבר על אולמרט? אז אני נזכר בשרון, שכל התקשורת תקפה אותו על הפרשות שלו, ואז הוא יצא בשונה מהמצע שלו בהצעה לגירוש כ 8,000 יהודים מגוש קטיף וארבעת יישובי צפון השומרון ואז התקשורת עטפה אותו בצמר גפן, ואמנון אברמוביץ לא התבייש להגיד במכון ון ליר לאתרג אותו ואכן זה מה שהתקשורת עשתה".

דגן התייחס גם לצביעות התקשורת כלפי הרבנית מלמד וערוץ 7, והיחס האמביוולנטי שקיבל ערוץ 7 כשהחל לשדר לעומת שידוריו של אייבי נתן מהים:

"התקשורת מחאה כפיים לאייבי נתן, ששידר מחוץ למים הטריטוריאלים של המדינה, אבל לא נתנו לערוץ 7 לשדר, ששידר בדיוק באותו אופן. יושבת כאן הרבנית מלמד, שהקימה את ערוץ 7, הותקפה אינסוף בתקשורת על הקמת ערוץ 7 והלחץ התקשורתי הבלתי פוסק הוביל לכך שהיא נאלצה לרצות עבודות שירות. זו תקשורת אקטיביסטית שמייצרת מציאות. הציבור לא אוהב את התקשורת כי התקשורת מוטה". סיכם דגן.

דגן הוסיף ואמר בפאנל: "כשילדות בנות 14 קיבלו הארכת מעצר בגירוש בגלל שהן חסמו כביש. התקשורת שתקה. זו תקשורת שבונה מציאות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן