בשורה לנכי צה"ל: משכורת לא תקוזז יותר מהגמלה

וועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה שניה ושלישית את הוראת-השעה שלא יקוזזו עוד הכנסות מעבודה, עד השכר הממוצע במשק, מגמלת-הנכות של נכי צה"ל.

חוק ממשלתי והצעה של ח"כ אופיר כ"ץ אוחדו. ואושרו לקריאה שניה. ושלישת. בוועדת העבודה והרווחה. יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: למשרדי הממשלה ולחברי הכנסת עוד מלאכה מרובה בשיקום. ליווי ופיצוי לנכי צה"ל. נדון על התנהלות הוועדות הרפואיות במשרד הביטחון

לדברי יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה)

"יש לכולנו, למשרדי הממשלה ולחברי הכנסת, עוד מלאכה מרובה בשיקום, ליווי ופיצוי הנכים, נדרוש ממשרד הביטחון לעגן את כל ההטבות לנכים – בתוך החוק". היא הדגישה כי הסעיף בחוק-הקיים הדורש מנכה מחוסר-פרנסה להוכיח כי הוא באמת ניסה את הכל כדי למצוא עבודה ולא הצליח – הוא סעיף דרקוני, והבטיחה לשנותו בנוסח הקבוע של החוק. רייטן-מרום הבטיחה אף לערוך ישיבה על התנהלות הוועדות הרפואיות במשרד הביטחון. לבקשת יו"ר הוועדה, הסכים משרד הביטחון כי הוראת-השעה תיקבע לשנה-וחצי מעתה, ולא רק לשנה. בנוסף, לדרישתה, הבטיח משרד הביטחון לעגן בחוק את כל ההטבות לנכים – בתוך כשנה מהיום, וכי החוק יחול גם על נפגעי פעולות איבה.

יוזם החוק, אופיר כ"ץ (הליכוד) זהו יום חג לנכי צה"ל.

מאבק נחוש, צודק ועקרוני של ארגון נכי צה"ל הגיע היום להישג מרשים. ממליץ לקבוע את הוראת השעה הנוכחית – לשנתיים, כדי להבטיחו עד סיום דיוני הוועדה. יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) תקף את חברי הכנסת של האופוזיציה שאינם משתתפים בדיוני הוועדה, לפי מופיד מרעי (כחול לבן) זה הישג לנכים לקבל את המגיע להם אחרי מאבק של 16 שנה, מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) ציינה כי נכי הנפש טרם טופלו כראוי, וחברה לסיעה אופיר סופר הוסיף את הציפיה הממושכת של נכי צה"ל לצדק שנעשה עימהם- ואת העבודה האיטית מדי של משרד הביטחון לטעמם של הנכים. זאת, למרות שהתהליך של המשרד הוא נכון. אלינה ברדץ'-יאלוב (ישראל ביתנו) הדגישה את הצורך לטיפול ופיקוח של הכנסת על הוועדות הרפואיות.

לימור לוריא ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, מעתה יובחן בין הכנסות מעבודה לאלו שאינן מעבודה. הכנסות-שאינן-מעבודה – לא יובאו בחשבון. בהכנסה מעבודה, מעתה עד השכר הממוצע בחודש – גם היא לא תובא אלה בחשבון.

עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, הדגיש כי מבחן ההכנסה היה מבחן משפיל, וקיזוזים מפנסיה, שכר דירה, משכורת בת-הזוג, היו עוול. היום הוא יום של תיקון העוול. אייבי מוזס, מארגון נפגעי פעולות האיבה, סיפר כי 15 שנה נמשכה קביעת הנכות לו ולמשפחתו.

אפרת ריץ' עוזרת היועץ המשפטי ברשות המיסים, הסבירה כי תחולה החוק החל מעוד שנה כדי לאפשר לרשות המיסים להתארגן ארגונית וטכנולוגית לשתף את מאגר המידע שלהם עם משרד הביטחון.

נכי צה"ל
צילום: pixabay
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן