גנץ ידון עם אבו מאזן על תכנית המאה

ראש הממשלה נתניהו ביקר הערב במעלה אדומים ויצא בהצהרות חשבות לגבי מדיניותו המדינית. בהצהרה במעלה אדומים אמר נתניהו כי שיש להאבק על יהודה ושומרון ולסיים את התפיסה השגויה והתבוסתנית של השמאל. עיקרי הדברים בכתבה

"אחרי האופוריה הגדולה של מלחמת ששת הימים, בשמאל השתרשה תפיסה מסוכנת שאומרת שבמקום להיאבק על יהודה ושומרון אנחנו צריכים לוותר עליהם. טענו שאם נמסור שטחים אלה לאויבינו, הם יואילו להשלים עם קיומנו. הם אמרו ״שטחים תמורת שלום״ וקיבלנו ״שטחים תמורת טרור״ – אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מתפוצצות, בי מלון מתפוצצים."

גנץ חובר לאולמרט שהסכים לוותר על הכותל

"נחשול החולשה הגיע למימדים כאלה עד שראש ממשלה בישראל, אהוד אולמרט, היה מוכן למסור את הכותל לפלסטינים. אותו אולמרט, חברו ויועצו הקרוב של בני גנץ, מתכוון ללכת בימים אלה לאבו מאזן כדי שיעלו יחד נגד תוכנית המאה של הנשיא טראמפ. ומה בני גנץ אומר על זה? ״שיעשה מה שהוא רוצה״. ככה מדבר מנהיג? בני גנץ? זה לא יאומן. ככה לא פועל מנהיג. אני אומר לבני גנץ – תתנתק מאולמרט, תגנה אותו, מה אתה מגמגם פה? תגיד חד משמעית. מנהיג לא מדבר ככה. ככה מדבר מי שלא יכול להקים ממשלה בלי אחמד טיבי".

ב-11 שנים שעמדתי בראש מורם מול שני ממשלים אמריקניים

"אם במשך שנים זה מה ששמעו היהודים, מה יאמרו הגויים? אמרו ואומרים את אותו הדבר בדיוק – לסגת, לסגת, לסגת. מאז היום הראשון שלי בחיים הציבוריים דחיתי את התפיסה הזאת על הסף ונאבקתי נגדה בכל כוחי מאז תפקידי הראשון באו״ם. נאבקתי עם חברים טובים בנח

צילום: עמוס גרשום – לע״מ

שול של אוסלו, העקירות והנסיגות. אבל הדרישות מישראל לסגת הלכו וגאו והגיעו לשיאן ב-11 שנים שעמדתי בראש מורם מול שני ממשלים אמריקניים. הם פעלו נגדנו בגיבוי בלתי פוסק של השמאל והתקשורת בישראל שתבעו ממני כל הזמן לסגת ולוותר".

אני לא דואג להלוויה שלי

"אספר משהו שלא סיפרתי עד היום. אחרי הלוויתו של שמעון פרס ז״ל, אישיות אמריקנית בכירה מאוד העבירה לי מסר: ״אם אתה רוצה הלוויה מכובדת כזאת, כדאי שתתחיל לוותר״. אמרתי בתשובה: ״אני לא דואג להלוויה שלי, אני דואג למנוע את הלוויה של המדינה שלי״.

"הצלחתי לעמוד מול כל הלחצים האדירים האלה כי יש לי יכולת לדבר מול עשרות מיליונים בציבור האמריקני. במשך עשרות שנים אני מדבר איתם בשפתם והם מאמינים לי ומאמינים בי. לכן אני יכול להשפיע לטובת המדינה שלנו. הכוח הכי חזק בארה״ב זה דעת הקהל ומי שלא יכול להשפיע על דעת הקהל שם – סופו להיכנע ללחצים."

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן