ד"ר אלרעי פרייס: 'ההתחלה היא סגירת נתב"ג ל-6 ימים – אבל נידרש ליותר'

ד"ר אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. אמרה בועדת הכלכלה: ההתחלה היא סגירת נתב"ג ל-6 ימים – אבל נידרש ליותר.

ד"ר אלרעי פרייס אמרה את הדברים בתשובה לשאלת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, שאמר לחברי הוועדה: "מי שחושב לצאת לדובאי שיידע שיהיו פה דיונים גם בשבוע הבא.

ד"ר אלרעי פרייס הסבירה: "אנחנו נדרשים לסגור את נתב"ג. כי אנחנו מבינים את המשמעות של הוריאנטים שנמצאים בחו"ל. וחווים על בשרנו הכואב. את התוצאה של אחד מהם שנכנס. באמצע דצמבר קיבלנו הודעה דיסקרטית על וריאנט אנגלי. זה הגיע אחרי שיומיים לפני זה הדבר פורסם בעיתונות הבריטית. חודשיים אחכ. אחרי שעשינו מאמצים הוא מפושט בקהילה".

50% מהדגימות הן של הוריאנט האנגלי ועד שאנחנו מבינים את זה זה מאוחר מדי.

"עם הוריאנט האפריקאי קיבלנו איתות יותר מוקדם ועוקבים אחרי האנשים האלה ומצליחים מאוד בקושי להחיל את 27 החולים ולנטר את המגעים שלהם. הוריאנטים מדבקים יותר. ולא יודעים מה ההשפעה שלהם מבחינת אלימות מוגברת .ולא יודעים לגבי יעילות החיסון. לגבי הוריאנט האנגלי. רואים עלייה בתחלואה בילדים ובצעירים. שמגיעים למצבים קשים. אין ספק שמה שרואים בנשים ההרות. שמגיעות לתחלואה קשה וקריטית לא ראינו עד עכשיו. יש פה מאפיין אחר במגיפה הזו". הוסיפה ד"ר אלרעי פרייס.

ועדת הכלכלה אישרה: החל מחצות כלי טיס זרים לא יורשו לנחות בישראל ורש"ת תוכל למנוע כניסה לנתב"ג ממי שאין לו אישור מתאים

היו"ר מרגי דרש לתקן את החוק בהקדם כך שתהייה אפשרות לעצור גם כניסת מטוסים פרטיים – וביקש לחזק את ידי כל הצוותים הרפואיים שמתמודדים בצורה מעוררת השראה עם הקשיים.

חברת התעופה 'אל על' על סגירת נתב"ג: "החברה מיישמת את הנחיות הממשלה ותעדכן את לוח הטיסות בהתאם. אל על פרסמה מדיניות מסחרית המאפשרת ללקוחות לקבל זיכוי או לבטל את כרטיס הטיסה לטיסות הממריאות עד ה-15.2.21"

ד''ר אלרעי פרייס.
ד"ר אלרעי פרייס. צילום : דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן