האם תנועת ה- BDS פועלת משטח ישראל?

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) פנתה ביום רביעי בשאילתה לשר הפנים בנוגע לאי שלילת מעמד התושב של מייסד תנועת ה-BDS הקוראת לחרם על ישראל, עומר ברגותי. בתגובה לשאילתה השיב במליאה סגן שר הפנים, יואב בן צור, כי אין המלצה ביטחונית לשלול את תושבותו של ברגותי ועל כן הדבר אינו עומד על הפרק.

קטי שטרית נגד תנועת ה-BDC
מאת Ckbsea – נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91918075

ח"כ שטרית: "מייסד תנועת ה-BDS, עומר ברגותי, הודה לאחרונה בראיון כי מטרת הארגון האנטישמי בראשו הוא עומד היא למחוק את מדינת ישראל באמצעות דרישת השיבה הפלסטינית. קראתי לפני כשנה לשלול את אזרחותו של ברגותי, אך למרבה הבושה מי שמבקש להחריב את מדינת ישראל הוא עדיין תושב ישראלי"

ח"כ שטרית: "משרד הפנים מאפשר למייסד ה-BDS לפעול משטח ישראל"

"אנשי ה-BDS בהנהגתו של ברגותי עוסקים יום ולילה בתעמולה שקרית נגד מדינת ישראל, ומפיצים אנטישמיות כפוגעת לא רק במדינת ישראל אלא גם ביהודי התפוצות שסופגים התקפות ואלימות מאנשי הארגון בקמפוסים וברחובות", הוסיפה חברת הכנסת.

עוד אמרה שטרית כי "ממשלות גרמניה ואוסטריה הכריזו על תנועת ה-BDS כתנועה אנטישמית ופועלות נגד פעילי ה-BDS. בריטניה סירבה לתת לברגותי ויזה בשל הקשרים לטרור ולאנטישמיות. אז איך יכול להיות שמדינת ישראל נותנת לו את כל התנאים לפעול בחופשיות משטחה?".

כזכור, בשנה שעברה פנתה שטרית לראשונה לשר הפנים, אריה דרעי, ולמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, לפעול לשלילת תושבותו של ברגותי. זילבר אמרה כי הסמכות נמצאת בידי השר שמצידו דרש מרשות האוכלוסין וההגירה להכין לו חוות דעת משפטית לביטול התושבות של ברגותי בשל הפרת אמונים. מאז טרם חלה התקדמות משמעותית בנושא.

ברגותי נולד בקטאר, אך גדל במצרים. הוא הפך לתושב ישראל לאחר שנישא לאזרחית המדינה. בשנת 2005 הוא ייסד את תנועת החרם העולמי BDS ומאז משמש כיו"ר הארגון שמלבה שנאת ישראל ואנטישמיות. תנועה גורמת נזק רב למדינת ישראל ומעודדת איום על כלכלתה.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו מובילה את המאבק בBDS אמר: "עומר ברגותי הוא המייסד, המנהיג והרוח החיה של הפרוייקט האנטישמי הבינלאומי הגדול ביותר שנוסד בדור האחרון. זו חרפה שאין כדוגמתה שמדינת ישראל לא מסוגלת לעשות אפילו את הדבר המינימלי ביותר והוא לשלול מהאיש הזה את מעמד התושבות שלו. הוא אפילו לא אזרח. כל הכבוד לח"כ שטרית שפועלת בעניין הזה. מרענן לפגוש נבחר ציבור ראוי מדי פעם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן