מפגש ווירטואלי של ה-I2U2

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיימו מפגש ווירטואלי של ה-I2U2, יחד עם נשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. המנהיגים החליטו להקים מסדרון מזון בין הודו לאיחוד האמירויות, בשילוב טכנולוגיות ויכולות ישראליות – בהיקף של 2 מיליארד דולר, ולהתניע פרויקט אנרגיה בהודו – בהיקף 300 מיליון דולר

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיימו מפגש ווירטואלי של ה-I2U2, יחד עם נשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.

במפגש המולטילטרלי דנו מנהיגי ארבע המדינות בשיתוף פעולה כלכלי ביניהן לטובת המרחב כולו, בתחומים רבים, בין היתר: תשתיות, רפואה, אתגרי ביטחון מזון ואנרגיה.

במפגש החליטו המנהיגים להקים מסדרון מזון בין הודו לאיחוד האמירויות, בשילוב טכנולוגיות ויכולות ישראליות, בהיקף של 2 מיליארד דולר. בנוסף, החליטו ארבעת המנהיגים להתניע פרויקט בהודו, של אגירת אנרגית רוח ושמש, בהיקף של 300 מגה-ואט, בשילוב טכנולוגיות ישראליות, אמירתיות ואמריקאיות, בהיקף של 300 מיליון דולר.

זו פסגת מנהיגים ראשונה של גוף ה-I2U2, שהוקם באוקטובר 2021, בעקבות יוזמה של שרי החוץ דאז של ארבע המדינות, כחלק מביקור שר החוץ ההודי בישראל. גוף ה-I2U2 הוא חלק ממימוש הסכמי אברהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן