ועדה ציבורית לקידום ספורט הנשים

בשורה מרגשת בתחום הספורט לנשים בישראל: הקמת ועדה ציבורית בהובלת שר התרבות והספורט חילי טרופר, אשר תבחן ותקדם את התחום בישראל. 

אושרה בממשלה היוזמה של משרד התרבות והספורט בראשות השר חילי טרופר, להקמת ועדה ציבורית שתבחן ותקדם את ספורט הנשים בישראל.

במסגרת ההחלטה תוקם ועדה, אשר תגיש לשר את המלצותיה בדבר המדיניות הרצויה לקידום ספורט הנשים בישראל. באמצעות חקיקה, מחקר והקצאת משאבים ובנוסף,  תציע דרכים חדשות ומגוונות לקידום נשים בספורט בישראל.

הועדה, אשר מיועדת לפעול בתקופת זמן של שישה חודשים, ותמנה 38 חברים וחברות, תתמקד בכלל המשאבים הציבוריים המושקעים בספורט נשים בישראל.  ואף תוכל להמליץ על שינויים תקציביים וארגוניים. הוועדה צפויה להגיש את המלצותיה לשר התרבות והספורט.

עוד הוחלט, כי הועדה תבחן לעומק את מצב ענף הכדורגל וענף כדורסל הנשים בישראל.  ואת פעילות הרשויות המקומיות בישראל בעידוד וקידום ספורט נשים. כמו כן, חברי הועדה ינסו להבין מהם החסמים המרכזיים המונעים השתתפות רחבה של ילדות, נערות ונשים בפעילות ספורט חובבנית, תחרותית והישגית.

כיום, שיעור השתתפותן של נשים בספורט העממי והמקצועני בישראל נמוך. ההערכה היא שרק 19% מהנערות, משתתפות בפעילות ספורט בשעות הפנאי לעומת 35% מקרב הנערים. גם בספורט המקצועי ההשתתפות הנשית נמוכה משמעותית, בעיקר בענפים שנחשבים היום כ'גבריים' דוגמת כדורסל וכדורגל. צמצום הפערים הגדולים בין גברים לנשים בכל הנוגע להשתתפות בפעילות ספורט מאורגנת החל מפעילות ספורט עממית, דרך פעילות ספורט תחרותית וכלה בפעילות ספורט הישגית, הינה הכרחית ומהווה מפתח להצלחה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "אני מברך על הקמת הוועדה הציבורית החשובה לקידום ספורט הנשים בישראל.  מטרתה לגבש המלצות אשר יובילו לשגשוג ספורט הנשים בישראל. מאז כניסתי לתפקיד אני מבקש לקדם שוויון בספורט.  אני רואה בהקמת הועדה הזדמנות חשובה. אני מאחל לוועדה בהצלחה, משרד התרבות והספורט יעמוד לצידה בכל אשר יתבקש."

ספורט נשים
בניית תוכנית אימונים מותאמת אישית – צילום יחצ הרבלייף
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן