ועדת החוקה אישרה פה אחד להעלות את גובה הקנסות במקום 5,000 ₪ ל 10,000 ₪

הוצע בועדת החוקה להרחיב את האפשרות להוציא צווי סגירה ובין היתר להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך. בנוסף, הוצע לאפשר להטיל כפל קנס על מי שהפר את הבידוד פעם נוספת תוך יומיים ממועד הודעת תשלום קנס.

ממלא מקום יו"ר ועדת החוקה ח"כ עמית הלוי (הליכוד): "הבעיה האמיתית לא תיפטר בסנקציות או בקנסות. אני מדבר על שיח ציבורי של מגזרים".

"דווקא המשברים האלה בד"כ חשפו את הקולקטיב שלנו. דווקא המגפה הזו מבחינה את המפריד בין הקהילות והשבטים השונים".

"אני בטוח שהכוונות הן טובות. באה מגיפה, כל שבט מתגונן, וכל השיח הוא ששבטיות מכה בנו. אני מבקש להזכיר זאת לפני האישור. עשינו שינוי מקהילה לעם, בואו לא נחזור לקהילות. זה נכון גם למשותף הקהילתי וגם האזרחי".

"אנחנו חוזרים להצעת החוק המקורית, כמו שהדברים סוכמו, ואם יהיו תוספות, הממשלה תעביר אותם והם ידונו פה". ח"כ עמית הלוי

לפי הצעת החוק הקנס המרבי שניתן יהיה לקבוע בתקנות לגבי הפרת הגבלות מסוימות יועלה. כך שבמקום 5,000 ₪ יעמוד על 10,000 ₪. בדברי ההסבר נכתב כי העלאת הקנס המרבי תאפשר לקבוע מדרג של קנסות. בהתאם לגודל העסק, מספר המשתתפים באירוע, מספר התלמידים במוסד החינוך ועוד.

בין היתר מוצע להעלות הקנסות על הפעלת מקום הפתוח לציבור או בית עסק. בדרך של פתיחתו לציבור. בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות. ועל הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אומנות.

כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד המקיים פעילות חינוך. בדרך של פתיחתו ללומדים. לחניכים או למטופלים בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות. יצוין כי הכוונה היא לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה.

תמכו בהצעה: מ"מ היו"ר ח"כ עמית הלוי (הליכוד) והח"כים אסנת מארק הלוי (הליכוד), ולדימיר בליאק, משה טור פז (יש עתיד תל"ם), תהלה פרידמן, יעל רון בן משה (כחול לבן).

ועדת החוקה אישרה פה אחד להעלות את גובה הקנסות ל 10,000 ₪ במקום 5,000 ₪
קרדיט תמונות: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן