ח"כ איילת שקד: "מערכת המשפט לא תקבע מי יהיה ראש הממשלה של מדינת ישראל"

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, השתתפה באירוע "שישיתרבות" בקאנטרי רעננה בהנחיית עו"ד עידן אבוהב. לדברי ח"כ שקד: "בשנים האחרונות התהליך הפוליטי נמוג, עובר שינוי, הוא כבר לא נשלט רק על ידי הציבור, הוא נשלט על ידי מערכת המשפט".
התהליך הפוליטי בישראל הוא כמו קרחון גדול, שהולך ומאבד מנפחו ומשקלו בכל יום, עד שנמס וקורס. יש מי שמבקש להגביל לנשיא את סמכות שיקול הדעת שלו להענקת המנדט להרכבת הממשלה.
הטענה שבית המשפט צריך להתערב בשיקול דעתו של נשיא המדינה, על אף סעיף החסינות הברור בחוק היסוד, היא טענה שהופכת את התהליך הפוליטי לתהליך משפטי.

השיח הציבורי, פשרות והכרעות ציבוריות רבות עוברות מהמערכת הפוליטית למערכת המשפטית. מדובר בתהליך מסוכן של משפטיזציה של הפוליטיקה.
בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו של נשיא המדינה. מערכת המשפט לא תקבע מי היה ראש הממשלה של מדינת ישראל".
את הדברים אמרה שקד בהתייסה למאמר שכתבה ב"ידיעות אחרונות".

איילת שקד בשישי תרבות ברעננה.

ח"כ שקד גם התייחסה גם לתגובת ח"כ ניסנקורן ויו"ר ההסתדרות בר דויד לטור שכתבה בגלובס: "הטור שלי בגלובס הלחיץ את יו"ר ההסתדרות. זה צעד ראשון בשינוי.

כדי להביא למפנה אמיתי ומימוש פוטנציאל הצמיחה של המשק, נדרשת עמידה איתנה בפני מי שלא מהססים להוריד את השאלטר, לסחוט את המדינה ולהחזיק בציבור כבני ערובה.

הפתרון לבעיית ההסתדרות הוא בשינוי חקיקה. שינוי חקיקה שיסדיר ויאזן את מערכת יחסי העבודה בישראל, את אופן ההתאגדות והפעולה של ההסתדרות, ואת סמכויות מערכת בתי הדין לעבודה.

אם נצא חלילה לבחירות ונקבל כשר אוצר את יו"ר ההסתדרות לשעבר, ח"כ נסנקורן, הכוח של ההסתדרות יתעצם למימדי ענק. כל הצעה לשינוי חקיקה תקועקע ותחוסל מיידית.

שקד הוסיפה:
בעיית פריון בעבודה , נובע מכמה סיבות, אבל גם בגלל תנאי ההעסקה וכוח אגרסיבי וגדול של ארגוני העובדים,
הם לא מאפשרים לממשלה לערוך רפורמות שהן רפורמות התייעלות שבסוף חוסכות כסף לציבור.
להסתדרות יש את בתי הדין לעבודה ויש סינרגריה בין ההסתדרות לבין בתי הדין לעבודה.
היום התהליכים הללו מסורבלים ומקשים על התייעלות המשק ועל הפריון במשק.

הגענו לאבסורד שאם משרד ממשלתי צריך לעבור ממשרד אחד למשרד שני בתוך ירושלים, העובדים שובתים וצריך להעלות להם בשכר וזה מה שפוגע לכם בכיס.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן