ח"כ שקד: "החלטה סופית תתקבל בימים הקרובים"

ח"כ שקד בכנס ראשי הרשויות: "בימים הקרובים ניקח את ההחלטה שאנחנו חושבים שהיא הכי נכונה עבור המדינה ועבור שלטון הימין"

יו"ר הימין החדש ושרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד נאמה היום (ו') בכנס ראשי הרשויות של המועצה הציונית בישראל וההסתדרות הציונית העולמית מול עשרות ראשי רשויות ברחבי הארץ במתחם ישיבת "אש התורה" שברחבת הכותל בירושלים.

(צילום: לשכת שקד)

בנאומה התייחסה ח"כ שקד לתקופת ממשלת המעבר: "מעולם לא קרה במדינת ישראל שתקופת ממשלת מעבר נמשכת כל כך הרבה זמן. אתם, ראשי הרשויות, נושאים בעול ובנטל מול התושבים, והתפקיד שלנו בשלטון המרכזי זה לשרת אתכם, לעזור לכם לשרת את התושבים, ובתקופה כזו של ממשלת מעבר אני יודעת שאתם נתקלים בהרבה מאוד בעיות וצרות. כל ההמצאה הזו של ממשלת מעבר ושאי אפשר להעביר בה תקציבים ומינויים זה הכל המצאה של בית משפט לפני עשרים שנה בערך ושל יועצים משפטיים שהלכו ושמו כבלים על הידיים של שרים במשרדי ממשלה. על פי החוק הממשלה צריכה לתפקד כרגיל. אני חושבת שבגלל שהגענו לכזו סיטואציה קיצונית, צריך לחשוב איך מבהירים שהמחוקק התכוון למה שהוא אמר, ושגם ממשלת מעבר תוכל לתפקד כרגיל".

הזדמנות בלתי רגילה להחיל ריבונות בבקעת הירדן ובגוש עציון

ח"כ שקד התייחסה לנושא החלת הריבונות: "לדעתי הנשיא האמריקאי טראמפ יכול לפרסם את תכנית המאה בזמן הקרוב, בשנה הקרובה. אני חושבת שיש לנו הזדמנות בלתי רגילה עם ממשל אוהד להחיל ריבונות בבקעת הירדן ובגוש עציון. כשבנט ואני נכנסנו לפוליטיקה בתחילת 2013, בנט פירסם תכנית להחלת ריבונות על שטחי C. כל דיפלומט ואישיות זרה הסתכלו עלינו כמו על זוג מטורללים. האמנו בזה מאוד, והנה אחרי שבע שנים גם הליכוד וגם ראש הממשלה עצמו מדבר על זה, שכשנכנסנו לממשלה הוא דיבר על שתי מדינות בנאום בר אילן. כשיש דרך ויש חזון אפשר באמת לשנות מציאות, ואנחנו נמצאים בזמן היסטורי עם ממשל אמריקאי מאוד אוהד. לפחות בארה"ב יש ממשלה ימנית מתפקדת, זה הממשל הכי אוהד שהיה לישראל אי פעם ושם הם מתפקדים, לא מפריעים להם. זו הזדמנות היסטורית גדולה לעשות שינוי ולהחיל ריבונות".

בנוסף, התייחסה ח"כ שקד למצב הפוליטי בימין: "אנחנו נמצאים בתקופה פוליטית מאוד משמעותית, כמה ימים לפני סגירת הרשימות. אני בימים האחרונים עושה אינסוף שיחות עם בנט ועם שאר ראשי המפלגות בגוש כדי לחשוב מה הדבר הנכון עבור מדינת ישראל ועבור מחנה הימין. זו החלטה לא פשוטה, תמיד יש דעות לכאן ולכאן, ויש היסטוריה ויש סקרים. אני מאמינה שבימים הקרובים ניקח את ההחלטה שאנחנו חושבים שהיא הכי נכונה עבור המדינה ועבור המשך שלטון הימין. אני מאוד מקווה שבבחירות האלה נצליח להקים סופסוף ממשלת ימין יציבה ומתפקדת".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן