יוסי דגן מול ישיבת הממשלה על הטרור ביו"ש: "אתם נכשלים ואנחנו כאן כדי לזעוק"

מאות הפגינו היום מול משרד ראש הממשלה בעקבות הטרור ביו"ש וכן הרצון לפנות את ישיבת חומש. "עם ישראל כולו לא יתן לדבר הזה להמשיך, עם ישראל יחליף את הממשלה בממשלה לאומית"

ראשי המועצות ביהודה ושומרון התכנסו הבוקר במאהל המחאה מול משרד ראש הממשלה והפגינו על אוזלת היד של הממשלה אל מול הטרור ביו"ש. בהפגנה, שהקיימה בהובלת ראש מועצת שומרון יוסי דגן, השתתפו מאות אנשים והיא תוזמנה לשעת ישיבת הממשלה על מנת להשמיע לשרים את קולם של המתיישבים ביו"ש ותומכיהם הרבים.

בנאומו במהלך ההפגנה אמר דגן:

"הגענו מהשומרון, מירושלים, מהדרום, מכל הארץ, מאות אנשים אל מול ישיבת הממשלה כדי לומר די נמאס לנו! הביזיון הזה שהיה כאן בשבוע שעבר, שבאותו יום שהממשלה מאשרת את החוק השערוריתי של חיבור חשמל למאחזים הבדואים שמשתלטים על אדמות הנגב. ובאותו יום בדיוק אתם הממשלה מנתקים את החשמל והורסים בתים בחומש. איזו בושה! איזה כשל ערכי!" זעק דגן.

בהמשך נאומו התייחס דגן גם לרצון של הממשלה לפנות את הישיבה בחומש. לדבריו

"קו ישיר עובר בין הרס הבתים בחומש דקה אחרי פיגוע, דקה אחרי רצח, להחלטה הנפשעת להסדיר את המאחזים הלא חוקיים הבדואים בנגב, להחלטה להפקיר את ההתיישבות הצעירה, ולחוסר המעש אל מול השתלטות על שטח c. ממשלת הריפוי הפכה לממשלת הפינוי. עם ישראל כולו לא יתן לדבר הזה להמשיך, עם ישראל יחליף את הממשלה בממשלה לאומית".

לדברי דגן ישנו קו ישיר שמחבר בין המציאות ביהודה ושומרון לבין המצב הנגב.

"הגענו לכאן מול משרדך ראש הממשלה, כי האחריות היא עליך. האחריות היא עליך ועל כל חברות וחברי הממשלה שלך. באנו לכאן יחד חילונים ודתיים מכל הארץ, ואנחנו נשב כאן כל השבוע באוהל, גם בגשם. וביום חמישי נגיע שוב עם אלפים רבים כדי להגיד עד כאן, ארץ ישראל שלנו ולעולם לא נוותר עליה. מדינת ישראל נבחנת בגבולות. בנגב, בירושלים, בגבול הצפון, בעוטף עזה, וגם בחומש שבשומרון, וממשלת ישראל נכשלת בכל המבחנים האלה. אתם נכשלים ואנחנו כאן כדי לזעוק ולהציב את המראה ולעצור את החרפה הזו. גם בחומש שבשומרון, גם בנגב, וגם כאן בירושלים. ואנחנו נזעק את החרפה הזאת".

"אני שולח מכאן בשם כולנו ובשם כל הציבור, ברכת חזק ואמץ לאחינו ואחיותנו החלוצים בחומש. למשפחת דימנטמן היקרה, עם ישראל איתכם, אנחנו מאחריכם לתקן את העוול של הגירוש, כי את הפשע של עקירת היישובים בצפון השומרון אנחנו נתקן. עם ישראל מאוחד. עם ישראל לא יוותר. ועם ישראל ינצח. עם ישראל חי!" אמר ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, בתום נאומו בהפגנה.

נזכיר כי מוקדם יותר הבוקר הפגינו מאות רבות של מפגינים מול ישיבת הממשלה כחלק מהמאבק של מאהל המחאה שמובל על ידי מועצה אזורית שומרון וראשי רשויות נוספות ביו"ש. בהגנה השתתפו רבנים, אישי ציבור וראשי מועצות ביו"ש והם ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וכאמור ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן.

כמו כן למקום הגיעו גם חברות הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית וקטי שטרית מהליכוד. ח"כ אורית סטרוק קראה במהלך ההפגנה לבנט בעקבות מה שצעק לעברה בשבוע שעבר במליאה: "אדוני ראש הממשלה, באנו לכאן כדי לומר לך שאנחנו לא נעוף לך מהעיניים!"

ח"כ קטי שטרית דיברה אף היא באירוע ואמרה:

"הגיע הזמן לצאת לשטח! הגעתי לכאן כדי לתמוך בראשי ההתיישבות ובנוער בדור הממשיך של ההתיישבות. אתם מתמודדים עם אובדן העשתונות הערכי של הממשלה הזו. אנחנו שומרים על המדינה שלנו ועל הדגל שלנו כי אנחנו חיים במדינה יהודית וכך נמשיך לחיות".

הטרור ביו"ש
צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן