ימינה:"נתניהו זלזל בנו, הולכים לאופוזיציה"

מפלגת ימינה הודיעה על הליכה לאופוזיציה לאור הזלזול של נתניהו במפלגה. מהליכוד מסרו בתגובה כי מדובר רק במספר התיקים ולא באידיאולוגיה.ח"כ שקד:"אין שום רצינות מצד הליכוד ומצד נתניהו. עד עכשיו לא קראו לנו למו"מ רציני".

"לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי' נכתב בהודעת מפלגת ימינה שפורסמה היום.ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה.

בנט ושקד בישיבת הסיעה של מפלגת ימינה. צילום דוברות המפלגה

"ימינה תערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית: ימין שלא מוכן למכור את מערכת המשפט לשמאל בשביל שרידות אישית, ימין שלא מוכן להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן, ימין שמחוייב באמת לפיתוח והסדרה של ההתיישבות, ימין שלא מוכר את היהדות לעסקנים ואת הכלכלה הישראלית לידי עמיר פרץ וההסתדרות, ימין שלא מרים ידיים מהמאבק להוצאת המסתננים ושיקום השכונות.איננו מצטערים לרגע על הנאמנות שגילינו לגוש הימין בשנה האחרונה. ההליכה לאופוזיציה היא המשך הנאמנות הזו לציבור הימין שנתניהו אינו נאמן לו". לשון ההודעה.

עוד נכתב:"ימינה תהווה אופוזיציה לוחמת אך אחראית, שתתמוך מבחוץ בהחלטות חיוביות של הממשלה, כדוגמת החלת ריבונות, ובלבד שהיא תובא ללא הכרה, מפורשת או משתמעת, בהקמת מדינה פלסטינית.אנו קוראים לנתניהו לדאוג לצרכי הציונות הדתית בממשלה הבאה, בחינוך, בהתיישבות, במינויים בשירותי הדת ועוד, כפי שהבטיח לרבים מבוחריה שהצביעו לו בשל הבטחה זו".

הליכוד מסר בתגובה:"אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".

ח"כ איילת שקד ביציאה מישיבת סיעה אמרה: //בישיבת הסיעה כל אחד אמר את דעתו. כמו שזה נראה עכשיו לצערנו נתניהו מעוניין בפירוק הבלוק. רצינו להיות חלק מהקואליציה, חלק משפיע ולנסות לקדם את מה שקידמנו עד היום אבל כרגע זה לא נראה שזה מתאפשר. אין שום רצינות מצד הליכוד ומצד נתניהו. עד עכשיו לא קראו לנו למו"מ רציני, זה אבסורד. כשהליכוד רוצה משהו הוא יודע לקרוא לנו לחדר ולהגיד: לא יוצאים עד שמגיעים להסכמה. פעם בשבוע יש איזו הבלחה של שיחת טלפון עם זריקה של הצעה, שכבר חודש שלם זו בדיוק אותה ההצעה. לא ככה מנהלים משא ומתן".

"זה הרבה יותר מתיקים. הוועדה למינוי דיינים, הראשות שלה עברה לש"ס , זה נראה לכם הגיוני? פעם שעברה הייתה הסכמה שבראש הועדה יעמוד שר ניטרלי מהליכוד. הפעם העבירו את ראשות הועדה לש"ס מבלי בכלל לעדכן אותנו. את הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב העבירו לשמאל, על ועדת חוקה אף אחד לא מדבר איתנו. הציעו לנו את ראשות הועדה לפניות הציבור. לא ככה מנהלים משא ומתן עם שותף".הוסיפה שקד.

שקד הוסיפה:
אין צורך בשלוש מפלגות באופוזציה צריך להתאחד למפלגה אחת. זה בעוכרינו. צריך מהלך מהיר למפקד גדול ופריימריס במפלגה אחת.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ פנה לראש הממשלה ולשרים בליכוד:"שימרו על ימינה בממשלה. ימינה ראויה לשותפות הזו, בייחוד על רקע הנדיבות שגילה הליכוד כלפי שותפות מהשמאל שקיבלו דריסת רגל משמעותית בעיצוב המדיניות.נוכחות ימינה היא צורך חשוב קודם כל של הליכוד. גם בהיבט המוסרי, ימינה הלכה עם ראש הממשלה והליכוד לאורך כל הדרך בנאמנות רבה וראוי לעשות הכל כדי לשמור עליה בממשלה. זה אפשרי ואני קורא לכם לעשות זאת."

ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי התייחס להודעת ימינה על הליכה לאופוזיציה וקורא להם להכנס לממשלה לוודא את החלת הריבונות ולהשפיע מבפנים "במהלך השבוע יגיע לישראל מזכיר המדינה האמרקני, בין היתר יבקש לקדם את החלת החוק הישראלי בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הסכמה לצעד זה יש עתה מצד האמריקנים ומצד ממשלת האחדות שקמה, יש אחדות אינטרסים בין הרצון הישראלי לזה האמריקני. ממשלת שמאל לא היתה כותבת בקווי היסוד שלה צעד שכזה. הממשלה המתגבשת לא התרפסה בפני אבו מאזן, לא נכנעה לטרור ולא שינתה תפיסות כלכליות שנהוגות פה שנים. אין לי אלא להביע תמיהה מדוע אצה ימינה לספסלי האופוזיציה. זו השעה שראוי לה לשבת בממשלה ולדחוף להחלת החוק הישראלי ביו"ש, להשפעה על חינוך הילדים בישראל ולהיות משפיעים מבפנים."

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אומר היום כי סיעת ימינה חייבת להיות בממשלה הבאה "זו העת לאחדות בראש ובראשונה בתוך המחנה. גם אם הלב יכול להבין את ההליכה לאופוזיציה של ימינה, הראש לא מקבל את זה. המשבר של קורונה כמה שהוא רציני, עדיין מדובר בתופעה נקודתית שתחלוף"

נאמן הוסיף כי המשימות הלאומיות של החלת הריבונות ביו"ש, פיתוח ההתיישבות, חינוך הדור הבא, מקומה של תורת ישראל בחברה ישראלית, ביטחון המדינה הן משימות משמעותיות ביותר ואסור לוותר על המעורבות בהם ועל ההשפעה עליהם ברמת החזית הלאומית האחידה. משימה עליונה של ראש הממשלה ושל ראשי ימינה לא רק לשמור אלא לחזק את החזית הזו, ציין.

"אנחנו, כאנשי ההתיישבות לא זקוקים לתמיכת נציגות האופוזיציה אלא לפעולה בתוך הממשלה. למרות ההודעות של השעות האחרונות של ימינה והליכוד, אנחנו קוראים לכם, להתכנס ולעשות כל מאמץ לשמור על גוש אידיאולוגי בתוך הממשלה העתידה לקום. זהו צו השעה"

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן