מגן אבות ואימהות:"שליש מהנפטרים בבתי אבות"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח לדון בנושא בתי האבות. פרופ' מימון, ראש תכנית 'מגן אבות ואימהות':"לא ידעתי לאן אני מגיע; בתי אבות היו החצר האחורית של הבריאות בישראל".

מגן אבות ואימהות בכנסת ישראל

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח בדיון על תכנית מגן אבות ואימהות.:"בעולם שתוחלת החיים עולה כל הזמן. נושא הגריאטריה לא יכול להיות מנוהל בארבעה משרדים שונים. שחלקם פיקטיביים".

בעקבות ממצאי הביניים שפרסם מבקר המדינה. על הטיפול באזרחים הוותיקים. השוהים במוסדות החוץ-ביתיים. בתקופת משבר הקורונה, https://www.mevaker.gov.il/sites/DigitalLibrary/Pages/Reports/3856-5.aspx
התכנסה היום הוועדה לענייני ביקורת המדינה. בראשות ח"כ עפר שלח לדון בנושא.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח:*"זהו הנתון הבולט והמטריד ביותר, שליש מהנפטרים מהקורונה אלו דיירי בתי אבות. ובשיעור פי שישה מבני קבוצת אותו גיל באוכלוסייה הכללית. כבר שהייתי בראשות בוועדת קורונה בתחילת המשבר. קבענו שבתי האבות הם המוקד. וחייבים לפתור ולטפל בזה.

"את המשבר הזה צריכה לנהל מינהלת אופרטיבית מסודרת. בעולם שבו תוחלת החיים עולה כל הזמן. נושא הגריאטריה לא יכול להיות מנוהל בארבעה משרדים שונים. שחלקם פיקטיביים. זה צריך להיות מרוכז במקום אחד. אילו היה פה איחוד של יכולת רגולטורית וסמכויות ביצוע. כל הבעיות לא היו קיימות. הוחלט על הבאה של 6000 עובדים זרים לקשישים. וזה לא קורה. דוגמה איך הדברים נופלים ביו הכיסאות" הוסיף שלח.

"כמו כן. חובה להכניס את המשפחות לתוך כל הדיון הזה. האמון של הקהילה הוא קריטי ולא רק מנימוס. אלא לטובת הדיון וחייהם של הקשישים. ככל שניטיב לטפל בזה, כל התמותה תרד וממילא כל ההשלכות של מה שאנחנו עוסקים בהם." סיים שלח את דבריו.
חוק הקורונה החדש
ועדת הקורונה קרדיט : רונית גל, דוברת הוועדה
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן