נשיא המדינה ראובן ריבלין בתערוכת "חמסה עלינו" בנתב"ג

ד"ר עבד אבו גנים ממערך השתלות הכליה בסורוקה נבחר לפגוש את נשיא המדינה לצד הצילום המייצג סיפור מעורר השראה על ישראליות משותפת של צוות מערך ההשתלות בבית החולים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין חנך בטקס מרגש את תערוכת הצילומים "חמסה עלינו" בנתב"ג

לקראת סיום כהונתו של הנשיא ראובן ריבלין, הושקה תערוכת הצילומים "חמסה עלינו" בשדרת היוצאים בנמל התעופה בן-גוריון. בהובלת בית הנשיא (ומיזם הדגל "תקווה ישראלית") וארגון Vibe Israel.

ד"ר עבד אבו גנים. מומחה בכירוגיה מהמחלקה לכירורגיה א'. וחבר בצוות מערך השתלות הכליה בסורוקה. שתמונתו מופיעה בתערוכה. נבחר לפגוש את הנשיא במעמד ההשקה.

תערוכת חמסה עלינו

התערוכה מבטאת את הרעיון של תקווה ישראלית. ומהווה הזדמנות להאיר את עיני הציבור הרחב בחשיבות שבעשיה. ובחיבור שבין השבטים השונים בחברה הישראלית ויהדות התפוצות.

השם "חמסה עלינו". נגזר מהסמל העממי שנפוץ בקרב חמשת השבטים של החברה הישראלית. שמורכב מחמש אצבעות השונות זו מזו. אך מהוות חלק מאותו שלם.

דווקא עכשיו עם חזרת החיים למסלולם. אך התבקש לחנוך את התערוכה בנתב"ג. מקום שהפך בעיני רבים לסמל של שפיות. חיי שגרה ותקווה.

בתערוכה 34 תצלומים המציגים את מכלול גווניה השונים של החברה הישראלית דרך אירועים. פעילויות. מיזמים ואישים בולטים בחברה. ומתבססים על סיפורים אמיתיים. ועל דמויות מעוררות השראה. המצולמים מייציגים את החזון של שיתוף פעולה שבין השבטים בחברה הישראלית: דתיים. חילוניים. חרדים. וערבים. וגם את הקהילות היהודיות בתפוצות.

בין המצולמים בתערוכה. ד"ר עבד אבו גנים. מומחה בכירוגיה כללית והשתלות כליה בסורוקה. שעשה היסטוריה בהיותו הכירורג המשתיל הבדואי הראשון בישראל.

ד"ר אבו גנים נבחר להיפגש עם הנשיא. לצד התמונה "שותפות גורל". המספרת את סיפורם הייחודי של המטפלים והמטופלים במערך ההשתלות בסורוקה, המהווה מיקרוקוסמוס ישראלי שבו מטופלים מכל קבוצות החברה – דתיים, חילוניים, חרדים וערבים המטופלים בידי צוות רפואי וסיעודי מגוון הרואה חשיבות עליונה בקשר האישי עם המטופלים על גווניהם.

צוות מערך השתלות הכליה בסורוקה, מטפל במנעד רחב של מטופלים מאזור הדרום ומעניק להם מעטפת טיפולית  מקצועית ואישית בסמוך לאזור מגוריהם. הצוות כולל את: פרופ' יוסף חביב, מנהל המחלקה הנפרולוגית בסורוקה, ד"ר בוריס רוגצ'וב, ד"ר אלבירה רומניוק,מומחים בנפרולוגיה, ליאת נשר, מתאמת השתלות הכליה בסורוקה, ד"ר הדר מרחב, מומחה בכיר בהשתלות ומרכז תחום ההשתלות וד"ר עבד אבו גנים, מומחה בכירורגיה כללית והשתלות איברים במחלקה לכירורגית א'.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין:

בשנה האחרונה, חלמנו כולנו לחזור לשגרה. מתחת לשכבות המעוננות, זהרו אנשים ונשים מכל המגזרים שעשו הכול כדי להעמיד את החברה הישראלית על רגליה, להילחם במגפה ולאפשר שגרה מסוימת של חיים ויצירה. אני שמח שברגעים אלה של חזרה לשגרה, כל הצועדים לקראת הטיסה כאן במסדרון נמל התעופה בן גוריון, יעברו ליד התערוכה "חמסה עלינו".  הם ישתהו לרגע, יביטו בתמונות, ויכירו אנשים שחיים ונושמים שותפות אמת.
גם כשנמריא למדינות אחרות, נזכור מאין באנו ושאל הבית הזה – הבית של כולנו, אנו חוזרים".

ד"ר עבד אבו גנים, מומחה בכירוגיה כללית וחבר בצוות השתלות כליה בסורוקה:

" אני נרגש מהמעמד ומהשתתפותי בתערוכה חשובה זאת, שמביאה לידי ביטוי את הפעילות, החזון ושיתוף הפעולה שבין אנשי הצוות במערך ההשתלות בסורוקה בעבור מטופלנו, ללא קשר למי הם ולאיזו חברה הם שייכים. המרקם החברתי בסורוקה יחודי לאזורנו והוא מבטא את שותפות הגורל של כולנו – המטפלים, המושתלים, התורמים והנתרמים. אנו נמצאים בעבור כל מי שצריך אותנו. במאמץ משותף כדי להצליח. לשפר. ולהציל חיים על הצד הטוב ביותר".

ד"ר שלומי קודש. מנהל המרכז הרפואי סורוקה:

"המרקם האנושי של הצוותים הרפואיים והמטופלים בסורוקה  הוא בעל משמעות רבה למרכז הרפואי. כלל הערכים והצוותים בסורוקה מביאים לידי ביטוי שותפות אמיתית של כולם למען כולם. התמונה המוצגת בתערוכה מנציחה את היכולת של הצוותים שלנו לראות את מטופלנו מעבר לדת לגזע ולמין. החיים של העובדים בסורוקה שזורים אלה באלה והערבות ההדדית שלנו מאפשרת לנו לצלוח אתגרים רבים".

נשיא המדינה
בתמונה: ד"ר עבד אבו גנים, ממערך ההשתלות בסורוקה במפגש מרגש עם הנשיא ראובן ריבלין בהשקת תערוכת הצילומים" חמסה עלינו בנתב"ג. קרדיט צילום: מארק ניימן, לע"מ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן