עמותת כ"ן (כוח נשים) תציין 20 שנים לפעילותה בטקס הענקת אותות "מגדר" לרשויות המובילות בייצוג נשים*

עמותת כ"ן-  כוח נשים, הפועלת לקידום מנהיגות נשים ושוויון מגדרי בייצוג במוקדי קבלת ההחלטות במרחב הציבורי והפוליטי בישראל בכל השכבות של החברה, חוגגת 20 שנות פעילות.לרגל המאורע תחלק העמותה את *אות המגדר* ל-29 רשויות בישראל.

העמותה  מאתרת ומכשירה נשים לתפקידי מפתח בחברה תוך העלאת המודעות לפער המגדרי הקיים ותוך בנייה של רשת נשים משפיעות וקידום החקיקה בתחום. לרגל המאורע תחלק העמותה את *אות המגדר* ל-29 רשויות בישראל. האות מציין כי לפחות 40 אחוזים מכלל התפקידים הסטטוטוריים ברשות מאוישים על ידי נשים ו/או 40 אחוזים מכלל חברי המליאה/מועצה הינן נשים.
כמו כן, יוענקו אותות הוקרה לכל ראשות הרשויות המכהנות בישראל.
בין הרשויות שיקבלו את האות: גני תקווה, בקעת הירדן, מ.א גזר, אלקנה, שער הנגב ואור יהודה.
את האירוע תנחה העיתונאית והמגישה *שרון כידון* ותוצג ההצגה *גברתי ראש הממשלה* – דרמה על נשים בעולם הפוליטי. לאירוע מוזמנים ראשי וראשות הרשויות והיועצות לקידום מעמד האישה במעמד חברי וחברות כנסת.
*אורית  רישפי, יו"ר ועד מנהל של העמותה:* "אנחנו בשנת 2021 ועדיין צריך להסביר שהמצב איננו שיוויוני ועדיין צריך לפעול כדי לקדם את השיוויון באופן מרוכז ומאומץ. בכל מקום בו פעלנו יצרנו שינוי מהותי והשפעה על מציאות של שיוויון מגדרי ונמשיך לפעול למטרות אלה. כדי לפעול נחוצים משאבים. עם השנים עדכנו את היעדים. פעם שאפנו ל 30% חובת ייצוג והיום, בקול חזק וצלול, ממוקדות מטרה ל50% נשים בכל מוקדי קבלת ההחלטות והכוח במגזר הציבורי והפוליטי. עייפנו מלהסביר ולשכנע שכדאי, לדוגמא, שתהיינה נשים בדירקטוריונים  כי זה כדאי כלכלית. היום  אנו מאמינות ועוסקות בתהליכי האצת השינויים כדי לייצר, כאן ועכשיו, מציאות של שיוויון מגדרי, פשוטו כמשמעו. נגמר זמן שכנועים ותחנונים. אקסלרציה היום ודי".
*ד"ר מזל שאול, מנכ"לית העמותה*: "העמותה רושמת לעצמה הישגים כבירים בתחום הייצוג הנשי ברשויות. בבחירות האחרונות בשנת 2018 הכפלנו את מספר נבחרות הציבור ברשויות המקומיות וסייענו לקדם נשים לתפקידי מפתח בתחומים שונים. יש עוד דרך ארוכה לעשות על מנת להגיע לייצוג הולם ושוויוני ולכן כל תמיכה בעמותה מבורכת"
מזל שאול
ד"ר מזל שאול. קרדיט: עדי זלק וינר
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן