ראשי השדולות לממשלה "הפסיקו את ההכנות לפינוי חומש! עיצרו את המחסומיזציה"

ראשי שדולות א"י וחומש וראש מועצת שומרון הגיעו לחומש ונדהמו לגלות: המינהל האזרחי הגיע למיפוי לפני פינוי. כל הפרטים בכתבה מטה. 

ראשי שדולת א״י. שדולת חומש וראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיעו לסיור מקיף ביישוב חומש. וזאת על מנת לבחון מקרוב את מדיניות המחסומיזציה החדשה שנוקטת הממשלה כלפי הישיבה בחומש. לחזק את תלמידי הישיבה הנאחזים במקום למרות כל הקשיים. ולקרוא לציבור לתמוך במאמציהם.

את שדולת חומש מייצג בסיור יו"ר השדולה מזה שנים רבות ח"כ יולי אדלשטיין.

את שדולת א"י מייצגת יו"ר השדולה ח"כ אורית סטרוק. (מיו"ר השדולה יואב קיש השוהה בחו"ל נבצר להשתתף, אך עקב ההידרדרות המהירה במדיניות המחסומיזציה הוחלט לקיים את הסיור באופן מיידי ולא להמתין לשובו).

הסיור מתבצע בעקבות מידע יומיומי שהגיע לראשי שתי השדולות על עוד ועוד מחסומים. צווים. איסורים. והגבלות שהולכים ומתרבים מידי יום בחודש האחרון. מקשים מאד על ההגעה לישיבה. ויוצרים עימותים. אותם מפיץ דובר צה"ל לתקשורת. על מנת להשחיר את פניהם של אנשי חומש.

ראשי השדולות וראש המועצה נדהמו לגלות מפי אנשי הישיבה שבנוסף למחסומיזציה נערך כבר מיפוי של השטח. ע״י אנשי המינהל האזרחי כהכנה לפינוי. נתון חדש ומדאיג מאוד.

לאחר הביקור במחסומים, ולאור העדויות ששמעו והמציאות שנגלתה לעיניהם, ראשי השדולות קובעים: בניגוד להבטחות, הממשלה נערכת לפנות את חומש. מדובר במדיניות מחסומיזציה חדשה ומדאיגה.

המחסומיזציה היא פרובוקציה ממשלתית כנגד הישיבה. ואין ספק שהיא מתבצעת במטרה לבודד את הישיבה כהכנה לפינויה. הן בהיבט הטכני והן בהיבט התודעתי.

שתי השדולות הגישו כבר דרישה לכינוס פגרה מיוחד בנושא חומש. עפ"י תקנון הכנסת. יו"ר הכנסת מחויב לקבוע את הדיון במהלך הפגרה.

ראשי השדולות מבטיחים:

לא נאפשר לבודד את ישיבת חומש. אנו מחוייבים להמשך קיומה במקום. וקוראים לציבור להגיע למקום כדי לחזק את הישיבה. התמיכה הציבורית בחומש היא אדירה. לא נאפשר להשתיק אותה!

ראשי השדולות קוראים לחברי הקואליציה שהתחייבו למנוע את פינוי הישיבה:

אל תעלימו עין מההכנות לפינוי. אח תעלימו עין ממדיניות המחסומיזציה. מהפרובוקציה שהיא מייצרת. ומהמטרות שהיא משרתת. הפעילו היום את השפעתכם על מנת לבטל את המחסומיזציה. המנוגדת לחלוטין להבטחותיכם. אל תתנו פרס לטרור ואל תהיו ממשיכי דרכו של שרון.

ראשי השדולות החליטו לקיים בעוד כשבועיים סיור ח"כים רב-משתתפים לחומש.

יו״ר שדולת א״י ח״כ אורית סטרוק אמרה:

״באנו למחות נגד מדיניות המחסומיזציה של ממשלת ישראל שהיא למעשה פרובוקציה במטרה לייצר דה לגיטימציה לתלמידי הישיבה. היחס שאני כחברת כנסת נתקלת בו כאן הוא מביש וניתן להבין מה היחס שמקבלים תלמידי הישיבה שכל חפצם הוא לעלות וללמוד תורה למען כולנו. לא נאפשר לבודד את ישיבת חומש. היא תזכה לגיבוי מהכנסת והציבור ואנחנו קוראים לעוד חברי כנסת להגיע לפה ולא לאפשר לבודד אותם. אנחנו קוראים לחברינו בממשלה – אתם שותפים להתעללות וההכפשה הזאת. תפעלו כעת לפני שיהיה מאוחר מדי״.

יו״ר שדולת חומש ח״כ יולי אדלשטיין:

״דריסת ההתיישבות היהודית בנגב ובצפון השומרון חייבת להעצר. החוק בישראל אינו סלקטיבי ולא יתכן שמה שנאכף על יהודים – לא יאכף על כולם. לא רק ששר הביטחון מוביל להקמה דה פקטו של מדינה פלסטינית, אלא קובע מחדש את גבולות המדינה ומשנה תווי ההגנה האסטרטגי של מדינת ישראל. אנחנו כאן כדי לעצור את הדהירה הזו ולומר בקול ברור ונחרץ – ההתיישבות היהודית בנגב ובצפון השמרון תחזור, תעלה ותפרח!״

ראש מועצת שומרון יוסי דגן

"אנחנו עומדים כאן מול מחזה אבסורדי שאין כמותו, זמן קצר לאחר הרצח המזעזע של יהודה דימנטמן הי"ד, הממשלה החליטה להילחם בקורבנות, מה שאנחנו רואים כאן זה לא רק מלחמה בקורבנות, זהו שיא של ציניות וצביעות שלא ראינו כדוגמתו שנים ארוכות, אולי מאז הימים שלפני הגירוש בתקופה של אריק שרון. כאשר אנחנו עומדים כאן ורואים מחסום שנבנה בהשקעה כספית מטורפת, התמונה שעולה כאן לחברי הכנסת המכובדים, יושבי ראש השדולות שמלווים את חומש כבר שנים ארוכות היא ברורה. יש כאן נסיון ציני ושקוף לייצר פרובוקציות מתוזמנות, לייצר עימותים מיותרים ומלאכותיים, כדי להבאיש את ריחה של ישיבת חומש.

אנחנו אומרים: זה שקוף – רואים לכם! זה לא יעבוד לכם. עם ישראל יבנה את חומש וכולנו מגבים את החלוצים של ישיבת חומש ובראשם ראש הישיבה הרב אלישמע כהן. הטענה שלנו היא לא לחיילי צה"ל היקרים, לסמג"ד שנמצא כאן ולקצינים, אנחנו אוהבים אותם. האמירה הברורה שלנו היא מול הממשלה שנותנת את ההנחיית הבזיות הללו. יש כאן ניסיון שקוף והציני והמכוער לנסות לייצר כאן פרובוקציות שקריות בנסיון להבאיש את ריחה של הישיבה ולהוריד מהתמיכה הציבורית בה. זה לא יעזור לכם. אנחנו ננצח את הצביעות הזו, עם ישראל מחזק את ישיבת חומש ואנחנו מגבים אותם ועומדים מאחוריהם כחומה בצורה כי הם צודקים. כי הם ערכיים. והישיבה הזו והיישוב חומש ייבנו מחדש", סיים דגן.

מישיבת חומש נמסר: אנו מודים לחברי הכנסת ולראש המועצה האזורית יוסי דגן על התמיכה והפעילות למען ישיבת חומש.

ממשלת ישראל מנסה להחזיר אותנו למראות שהיו כאן לפני 17 שנה בימי ההתנתקות, כאשר היא חוסמת באופן יומיומי את כניסתם של אברכי ורבני הישיבה. בכל יום מוסיפה הממשלה עוד חסמים בשטח וכלים כבדים עובדים לכתר את היישוב.

כמו כן אמש הגיעו אנשי המנהל האזרחי לישיבת חומש למפות את הישיבה ובשטח כבר רואים את הפקודות להכנת הרס הישיבה.
כל זאת כהענקת פרס לטרור לאחר רציחתו של חברנו יהודה דימנטמן הי"ד.

אנו קוראים לציבור הגדול שכבר הראה את התמיכה הגדולה בישיבה, להצטרף למאבק ולמנוע את החרב המונפת על הישיבה! לא נוותר על צפון השומרון, ו"חומש תחילה"!

חומש
קרדיט תמונות: יצחק וייס ומוא״ז שומרון
חומש
קרדיט תמונות: יצחק וייס ומוא״ז שומרון
חומש
תמונות: יצחק וייס ומוא״ז שומרון

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן