נתניהו נדרש לצאת לנבצרות זמנית

"החל מחודש ינואר יידרש רה"מ להימצא פיזית שלושה ימים שלמים בשבוע בבית המשפט, וביתר הימים יאלץ להתכונן יחד עם סנגוריו לדיוני ההוכחות. על כן, החל מחודש ינואר ועד הכרעת הדין, ייבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו ועליו לצאת לנבצרות"
נתניהו
צילום : PIXABAY

 

ב-19.7.2020 התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת ההליך הפלילי בעניינו של רה"מ נתניהו, המואשם בשלוש פרשות שונות בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. בסיום הדיון החליטה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, כי החל מחודש ינואר 2021, על הצדדים להיערך לשמיעת הראיות – 3 פעמים בשבוע. אם כן, החל מחודש ינואר, יידרש רה"מ להימצא פיזית שלושה ימים שלמים בשבוע בבית המשפט, וביתר הימים יאלץ להתכונן יחד עם סנגוריו לדיוני ההוכחות. על כן, במהלך שלב ההוכחות, כלומר החל מחודש ינואר ועד הכרעת הדין, ייבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו

יציאת ראש ממשלה לנבצרות אינה דבר שבשגרה. ובשנים האחרונות יצאו ראשי ממשלה שונים לנבצרויות זמניות אך בשל בעיות רפואיות אשר נדרשו עקב טיפולים, ולמעשה ראש הממשלה האחרון אשר יצא לנבצרות זמנית ממושכת היה ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל אשר הוכרז כנבצר לאחר האירוע המוחי שעבר. ואולם, חוק יסוד: הממשלה לא מציין רשימה סגורה של מקרים בהם יוכל להיות מוכרז ראש ממשלה כנבצר. ומקום בו שותק החוק, אנו סבורים שניתן להניח שקיימת רשימה פתוחה של מקרים היכולים להבחן בנסיבות העניין.

 

בעניין חקירותיו הפליליות של רה"מ אולמרט, כבר קבע בית המשפט כי ייתכנו מצבים בהם בנסיבות מתאימות יוכל היועמ"ש להכריז על נבצרות רה"מ, וכי אפשרות כזאת – על אף שהיא חריגה ותעשה במקרים יוצאי דופן – קיימת אף במקרים של חקירה פלילית נגד רה"מהתנועה סבורה כי נסיבות כתב האישום החמור בשלוש פרשות שונות, והדיונים הרבים בהליך הפלילי החריג בעניינו של רה"מ, מקימות על היועמ"ש את החובה להכריז כי נבצר מרה"מ נתניהו לכהן כראש הממשלה באופן זמני. בשל כך, פנתה התנועה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בדרישה שיקבע כי על רה"מ נתניהו להכריז על נבצרות כל עוד מתנהל שלב ההוכחות בהליך בעניינו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן