התנועה לאיכות השלטון פנתה לנשיא המדינה: "חנינה גורפת למפגינים שנקנסו"

התנועה לאיכות השלטון פנתה גם לשר המשפטים בבקשה להמליץ זאת לנשיא: "צורך עצום" . "המשטרה בחסות השר לביטחון פנים מנסה לדכא את המחאה באמצעות מעצרים והטלת קנסות שלא לצורך". "לא ניתן להתעלם גם מן האלימות הרבה שחוו המפגינים"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולשר המשפטים אבי ניסנקורן בבקשה לחון חנינה גורפת לכלל המפגינים שנעצרו, או נקנסו בקנסות משמעותיים שכל מטרתם לדכא את חופש המחאה והדמוקרטיה הישראלית.

"למרות העובדה שרבבות ישראלים יצאו להפגין בתוך 1000 המטרים הקרובים לביתם ובקבוצות של 20 איש נפרדות השומרות על ריחוק, בהתאם לחוק – המשיכה המשטרה בחסות השר לביטחון הפנים העומד בראשה כשלוח מטעמו של ראש הממשלה, לנסות ולהביא לדיכוי המחאות באמצעות מעצרים והטלת קנסות משמעותיים על המפגינים."

"בנוסף, אירעו אף מספר מקרים בהם המשטרה הפעילה אלימות קשה נגד אלה המפגינים למען הדמוקרטיה וטוהר המידות.

יתרה מכך, אף אירעו מספר מקרים בהם המפגינים הותקפו על ידי אזרחים אחרים מבלי שהמשטרה תספק להם הגנה ותשמור על זכותם הבסיסית להפגין נגד המשטר, כל זאת כחלק ממטרת דיכוי ההפגנות למען הדמוקרטיה ונגד ראש הממשלה.

"לא ניתן להתעלם מן הדיווחים המגיעים למוקד התנועה ואלה המפורסמים בתקשורת – כך, מפגינים רבים נעצרו באלימות ברוטאלית על ידי המשטרה שביקשה לפזר מוקדים רבים של הפגנות, ומבלי שכלל נדרשה לחוקיות מוקדי ההפגנה;

מפגינים רבים נקנסו על הפרת התקנות על אף שהפגינו בתוך הקילומטר הקרוב לביתם; מפגינים אחרים נקנסו על אי-שמירת הריחוק הנדרש ומבלי שהוזהרו לפני, כנדרש; ומפגינים נקנסו בדוחות על 'התקהלות אסורה' על אף שהפגינו בהתאם וכנדרש בתקנות – כל זאת תוך הפעלת אלימות קשה נגד אזרחים מפגינים מן השורה.

"הצורך במתן החנינה המבוקשת כעת מנשיא המדינה הוא צורך עצום, דווקא בתקופה זו, בה הממשלה מקבלת סמכויות מיוחדות ונרחבות לפגוע בחירויות הפרט של התושבים".

בתנועה לאיכות השלטון הוסיפו:

״התנועה מגנה בתוקף את האלימות המשטרתית כלפי מפגינים אכפתיים, פטריוטים ושומרי חוק. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תעשה חשבון נפש. משטרה שמשרתת את האינטרסים של הממונים עליה ולא את האזרחים, לא יכולה לזכות באמון הציבור. זו משטרת ישראל – לא משטרת נתניהו״.

התנועה לאיכות השלטון
כנסת ישראל. צילום עמיעד טאוב

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן